L’educació musical com a potenciadora de l’atenció en els infants. Una revisió bibliogràfica

Main Article Content

Mercè Navarro Calafell
Josep Gustems Carnicer
Caterina Calderón Garrido

La música és un potent activador cerebral que implica a una extensa xarxa d'estructures neurals que intervenen en la pràctica musical i afavoreixen processos emocionals i funcions executives com la memòria, l’atenció i la concentració. Concretament, l’aprenentatge instrumental esdevé un recurs eficaç per entrenar el cervell millorant la interconnexió neuronal i, aquest fet, ens porta a considerar la importància que pot tenir la formació musical en l’educació i en el rendi-ment acadèmic. L’objectiu d’aquest article és reflexionar sobre el potencial educatiu de la música i la seva implicació en l’atenció dels infants, un dels components claus de l’aprofitament i rendiment acadèmic. Per això partirem d’una revisió documental i científica dels treballs empí-rics més importants a nivell internacional de les quatre últimes dècades, presents a les bases de dades educatives de més rellevància acadèmica. Les informacions obtingudes s’han agrupat i presentat en diferents apartats: l’atenció en els infants, el desenvolupament de l’atenció en els infants, els programes emocionals d’atenció a l’aula, com avaluar l’atenció en els infants i final-ment, els efectes de la música en la millora de l’atenció en els infants.

Paraules clau
Educació musical, atenció en els infants, avaluació de l’atenció, interpretació instrumental, programes d’intensificació musical a l’escola

Article Details

Com citar
Navarro Calafell, Mercè et al. “L’educació musical com a potenciadora de l’atenció en els infants. Una revisió bibliogràfica”. Temps d’Educació, no. 62, pp. 203-22, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/403225.

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 > >>