La COVID-19, una possibilitat per millorar l’educació en línia. El cas de l’educació postobligatòria i la formació professional
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Les pandèmies, a més de posar en risc la vida humana, impliquen alteracions culturals, socials i econòmiques. Al segle XXI, amb l’ésser humà com a superior a tota l’espècie animal i creient-nos, gràcies als avenços, superiors a Déu, la COVID-19 ha tornat a posar de manifest diverses qüestions: la fragilitat de la vida humana, la divisió de classes, el control de la població, la restricció de llibertats o el poder del capitalisme, fet que ha alterat molts aspectes de la vida, i també l’educació. L’objectiu de l’aportació pretén reflexionar al voltant del canvi educatiu que suposa aquest nou món, amb un excés d’informació a la xarxa, una immediatesa en la recepció d’informacions i una situació en què sovint el docent i el discent no es troben únicament en un espai físic. Se centra l’estudi en l’educació postobligatòria, concretament en la formació professional. La metodologia s’ha basat en l’anàlisi de les aportacions de pensadors que tracten el fenomen de l’educació, acompanyat de fonts que analitzen el fet pandèmic. L’entorn dels instituts, juntament amb la normativa vigent i la creada arran de la COVID-19, ajuden a contex-tualitzar el marc teòric. Conclou que el professorat s’ha hagut de renovar, en l’àmbit tecnolò-gic, i això l’ha fet més competent, però més vulnerable i dependent. Apareix també una educació que, si bé ja treia el cap, ara ja ha quedat implantada: l’educació en línia. S’ha diluït tot un model de contacte físic, i ara es concep l’educació a través d’Internet, que no és neutra ni críti-ca, i sovint pretén influenciar l’individu per canviar conductes.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Jordi Brasó i Rius, Jordi Garcia Farrero, Semblances entre l’agogé lacedemònia i l’educació neoliberal actual. Reflexions per una educació crítica , Temps d'Educació: 2019: Núm.: 56
- Jordi Brasó i Rius, Javier Torrebadella Flix, El joc del ‘rescat’ a Catalunya. Un projecte educatiu a l’Escola del Mar de Pere Vergés / Le jeu du ‘rescat' en Catalogne. Un projet éducatif à l’Escola del Mar de Pere Vergés , Temps d'Educació: 2014: Núm.: 47
- Raquel Cercós i Raichs, Jordi Brasó i Rius, Filosofia de l’educació cinquanta anys després del Maig del 68 , Temps d'Educació: 2019: Núm.: 56
- Jordi Brasó i Rius, Thomas Arnold, Pere Vergés i els jocs organitzats. Els escacs, un projecte educatiu a l’Escola del Mar / Thomas Arnold, Pere Vergés et les jeux organisés. Les échecs, un projet éducatif à l’Escola del Mar , Temps d'Educació: 2015: Núm.: 49
- Jordi Brasó i Rius, La història de la guerra explicada pels infants , Temps d'Educació: 2018: Núm.: 54
- Jordi Brasó i Rius, COVID 19: Un nou món per construir, una nova societat per descobrir , Temps d'Educació: Núm. 61 (2021)