L’educació musical com a potenciadora de l’atenció en els infants. Una revisió bibliogràfica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La música és un potent activador cerebral que implica a una extensa xarxa d'estructures neurals que intervenen en la pràctica musical i afavoreixen processos emocionals i funcions executives com la memòria, l’atenció i la concentració. Concretament, l’aprenentatge instrumental esdevé un recurs eficaç per entrenar el cervell millorant la interconnexió neuronal i, aquest fet, ens porta a considerar la importància que pot tenir la formació musical en l’educació i en el rendi-ment acadèmic. L’objectiu d’aquest article és reflexionar sobre el potencial educatiu de la música i la seva implicació en l’atenció dels infants, un dels components claus de l’aprofitament i rendiment acadèmic. Per això partirem d’una revisió documental i científica dels treballs empí-rics més importants a nivell internacional de les quatre últimes dècades, presents a les bases de dades educatives de més rellevància acadèmica. Les informacions obtingudes s’han agrupat i presentat en diferents apartats: l’atenció en els infants, el desenvolupament de l’atenció en els infants, els programes emocionals d’atenció a l’aula, com avaluar l’atenció en els infants i final-ment, els efectes de la música en la millora de l’atenció en els infants.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Josep Gustems Carnicer, Caterina Calderón, Com ha de ser un bon mestre? Una mirada des de la psicologia positiva , Temps d'Educació: Núm. 57 (2019)
- Salvador Oriola Requena, Josep Gustems Carnicer, El procés emocional d'escoltar i produir música / Le processus émotionnel de l'écoute et la production musicale , Temps d'Educació: 2016: Núm.: 50
- Josep Gustems Carnicer, Diego Calderón, Caterina Calderón Garrido, Música i desenvolupament cognitiu: una revisió / Musique et développement cognitif: une révision , Temps d'Educació: 2016: Núm.: 50
- Lluís Folch i Soler, Josep Gustems Carnicer, Les cançons en els contes de tradició oral. Metanàlisi del repertori tradicional català , Temps d'Educació: 2008: Núm.: 35
- Josep Gustems Carnicer, L'entorn sonor, un element educatiu de primer ordre , Temps d'Educació: 2001: Núm.: 25
- Salvador Oriola Requena, Josep Gustems Carnicer, Joan 1948- Santacana Mestre, Agrupacions musicals a la Comunitat Valenciana i Catalunya: agents per al desenvolupament sociocultural , Temps d'Educació: Núm. 60 (2021)
- Josep Gustems Carnicer, Adrien Faure Carvallo, Recursos grupals per l’educació musical , Temps d'Educació: Núm. 60 (2021)
- Josep Gustems Carnicer, EStel Marin Cos, El cant coral a Catalunya durant l’edat mitjana: les influències franceses / Le chant choral en Catalogne pendant le Moyen Âge : les influences françaises , Temps d'Educació: 2012: Núm.: 42
- Josep Gustems Carnicer, Diego Calderón, Educar per a la vida, educar per a la mort , Temps d'Educació: 2016: Núm.: 51
- Josep Gustems Carnicer, Diego Calderón, Un nou recurs per la didàctica del patrimoni urbà , Temps d'Educació: 2016: Núm.: 50