Investigar per desvelar els models de gènere en l’adolescència
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Isabel Carrillo
Pilar Prat
Rosa Guitart Aced
Esther Fatsini
L’article presenta una investigació en l’àmbit d’estudi de l’educació i el gènere que adopta la metodologia de l’estudi de cas per visibilitzar i analitzar els models de gènere de les i els adolescents. En les conclusions s’apunten canvis en els gèneres que s’adopten, moviments que constaten que els models de gènere femení i masculí considerats més «tradicionals» estan en evolució, perduren trets però altres es reestructuren amb característiques diverses o evolucionen canviant el seu significat. Els resultats de la recerca són una contribució al coneixement sobre els models de gènere i constitueixen un document base per al debat i la reflexió pedagògica sobre les relacions entre educació, diferència sexual i ciutadania inclusiva
______________________________________________
L’article présente une recherche dans le domaine d’étude de l’éducation et du genre qui adopte la méthodologie de l’étude de cas pour découvrir et analyser les modèles de genre chez les adolescentes et les adolescents. Dans les conclusions, il note l’adoption de changements de perspective quant aux genres, de mouvements qui montrent que les modèles des genres féminin et masculin considérés comme les plus « traditionnels » sont en évolution, que perdurent cependant certains traits mais que d’autres se restructurent avec des caractéristiques différentes ou évoluent en changeant de signification. Les résultats de la recherche constituent une contribution à la connaissance sur les modèles de genre en même temps qu’un document de base pour le débat et la réflexion pédagogiques sur les relations entre éducation, différence sexuelle et citoyenneté inclusive
______________________________________________
L’article présente une recherche dans le domaine d’étude de l’éducation et du genre qui adopte la méthodologie de l’étude de cas pour découvrir et analyser les modèles de genre chez les adolescentes et les adolescents. Dans les conclusions, il note l’adoption de changements de perspective quant aux genres, de mouvements qui montrent que les modèles des genres féminin et masculin considérés comme les plus « traditionnels » sont en évolution, que perdurent cependant certains traits mais que d’autres se restructurent avec des caractéristiques différentes ou évoluent en changeant de signification. Les résultats de la recherche constituent une contribution à la connaissance sur les modèles de genre en même temps qu’un document de base pour le débat et la réflexion pédagogiques sur les relations entre éducation, différence sexuelle et citoyenneté inclusive
Paraules clau
gènere, adolescència, construcció del jo, educació en valors
Article Details
Com citar
Carrillo, Isabel et al. “Investigar per desvelar els models de gènere en l’adolescència”. Temps d’Educació, no. 39, pp. 125-38, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/245004.
Drets
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Isabel Carrillo, El valor de l'educació en societats en canvi , Temps d'Educació: 2012: Núm.: 43
- Isabel Carrillo, Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Pedro Luís Moreno, El patrimoni educatiu, element d'una pedagògia cultural i ciutadana , Temps d'Educació: 2008: Núm.: 35
- Isabel Carrillo, Gènere i educació en valors. Realitat i polítiques educatives en el context espanyol , Temps d'Educació: 2004: Núm.: 28
- Isabel Carrillo, El valor de l'educació en societats en canvi , Temps d'Educació: 2012: Núm.: 43
- Isabel Carrillo, Jordi Feu i Gelis, La participació en educació com a expressió de qualitat democràtica / La participation en éducation comme expression de qualité démocratique , Temps d'Educació: 2015: Núm.: 48
- Isabel Carrillo, Els manuals escolars com a representacions culturals de la ciutadania democràtica / Les manuels scolaires comme représentations culturelles de la citoyenneté démocratique , Temps d'Educació: 2013: Núm.: 44