Induciendo a la formulación de preguntas como producto de conexiones intramatemáticas Caso particular de conexiones entre el análisis real y el análisis complejo
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Lorena Salazar Solórzano
Universidad de Costa Rica
In this study connection assignments are implemented between real analysis and complex analysis to develop the competence of questions in future mathematics teachers. It is concluded that the deliberate process of intra-mathematical comparisons favors the wealth and scope of the questions raised, as well as a search for answers to their own questions, which reinforces preconceptions and in turn achieves motivation, expectation and openness to receive new mathematics concepts.
Keywords:
Real analysis, complex variable, posing problems, mathematics education, mathematics teachers
Article Details
How to Cite
Salazar Solórzano, Lorena. “Induciendo a la formulación de preguntas como producto de conexiones intramatemáticas: Caso particular de conexiones entre el análisis real y el análisis complejo”. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), no. 3, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/366859.
Author Biography
Lorena Salazar Solórzano, Universidad de Costa Rica
Escuela de Matemáticas/Facultad de Ciencias
Residencail Málaga/Casa 22C/Sabanila /Montes de Oca/San José
Most read articles by the same author(s)
- Lorena Salazar Solórzano, Creación de problemas mediante un proceso guiado de cuatro etapas , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No 3 (2016): CIDUI 2016
- Lorena Salazar Solórzano, Lorena Salazar Solórzano, CREACIÓN DE PROBLEMAS COMO RECURSO DIDACTICO EN CURSOS DE MATEMATICA FORMAL DIRIGIDOS A FUTUROS PROFESORES DE MATEMÁTICA DE SECUNDARIA , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 2 (2014)