Projecte E-Orientació, una necessitat des del camp de la orientació educativa

Main Article Content

Ana Belén Bernardo Gutiérrez
Antonio Cervero Fernández-Castañón
María Esteban García
Ellián Tuero Herrero
Paula Solano Pizarro
Joana R. Casanova
La Llei Orgànica 2/2006 d’Educació inclou l’orientació educativa i professional com un dels principis bàsics i de les finalitats del sistema educatiu. No obstant això, aquesta orientació continua precisant una considerable millora segons els mateixos alumnes. En aquest treball es presenta el Projecte E-Orientació: dissenyant el meu projecte  vital a través de la xarxa, a través del qual s’està validant una innovadora metodologia d’orientació on line en dos centres del Principat d’Astúries. Addicionalment, apareixen els resultats obtinguts en l’estudi previ a la seva  implementació: Amb una mostra de 167 subjectes, els resultats permeten confirmar que els alumnes presenten una percepció negativa de l’orientació rebuda fins l’inici del projecte, tot i que sembla afavorir els processos d’autoregulació i la presa de decisions amb finalitats  academicoprofessionals.

Paraules clau:

Orientació professional, Orientació escolar, Orientació pedagògica, Autoregulació

Article Details

Com citar
Bernardo Gutiérrez, Ana Belén et al. “Projecte E-Orientació, una necessitat des del camp de la orientació educativa”. Revista d’Innovació Docent Universitària, no. 9, pp. 81-95, https://raco.cat/index.php/RIDU/article/view/318258.

Articles més llegits del mateix autor/a