Projecte E-Orientació, una necessitat des del camp de la orientació educativa
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Ana Belén Bernardo Gutiérrez
Antonio Cervero Fernández-Castañón
María Esteban García
Ellián Tuero Herrero
Paula Solano Pizarro
Joana R. Casanova
La Llei Orgànica 2/2006 d’Educació inclou l’orientació educativa i professional com un dels principis bàsics i de les finalitats del sistema educatiu. No obstant això, aquesta orientació continua precisant una considerable millora segons els mateixos alumnes. En aquest treball es presenta el Projecte E-Orientació: dissenyant el meu projecte vital a través de la xarxa, a través del qual s’està validant una innovadora metodologia d’orientació on line en dos centres del Principat d’Astúries. Addicionalment, apareixen els resultats obtinguts en l’estudi previ a la seva implementació: Amb una mostra de 167 subjectes, els resultats permeten confirmar que els alumnes presenten una percepció negativa de l’orientació rebuda fins l’inici del projecte, tot i que sembla afavorir els processos d’autoregulació i la presa de decisions amb finalitats academicoprofessionals.
Paraules clau:
Orientació professional, Orientació escolar, Orientació pedagògica, Autoregulació
Article Details
Com citar
Bernardo Gutiérrez, Ana Belén et al. “Projecte E-Orientació, una necessitat des del camp de la orientació educativa”. Revista d’Innovació Docent Universitària, no. 9, pp. 81-95, https://raco.cat/index.php/RIDU/article/view/318258.
Drets
Drets d'autor
Creative Commons
Todos los contenidos incluidos en la Revista d'Innovació Docent Universitària están sujetos a la licencia Reconocimiento 3.0 España de Creative Commons, permitiendo la reproducción, distribución y comunicación pública siempre que se reconozca al autor y a la revista.
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons
Articles més llegits del mateix autor/a
- Ana Belén Bernardo Gutiérrez, María Esteban García, Alfonsa García López, Luis José Rodríguez-Muñiz, ASIA1a, una eina en línia per analitzar l’abandonament universitari , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 9 (2017)
- Ana B. Bernardo Gutiérrez, Celia Galve González, Antonio Cervero Fernández, Ellián Tuero Herrero, Isabel Ayala Galavis, Quina és l'elecció dels nostres estudiants de cara al seu futur pròxim, en funció de l'orientació rebuda? , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 12 (2020)
- Ana Belén Bernardo Gutiérrez, Antonio Cervero Fernández-Castañón, María Esteban García, Andrea Fernández González, Paula Solano Pizarro, Esteban Agulló Tomás, Variables relacionades amb la intenció d'abandonament universitari en el període de transició , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 10 (2018)
- Alejandra Dobarro González, Ellián Tuero Herrero, Ana Belén Bernardo Gutiérrez, Francisco Javier Herrero Díez, David Álvarez García, Un estudi innovador sobre assetjament on-line en estudiantes universitaris , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 10 (2018)