Variables relacionades amb la intenció d'abandonament universitari en el període de transició
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Ana Belén Bernardo Gutiérrez
Antonio Cervero Fernández-Castañón
María Esteban García
Andrea Fernández González
Paula Solano Pizarro
Esteban Agulló Tomás
L'etapa de transició que comprèn des de l'inici del darrer any d'educació secundària fins a la conclusió del primer any a la universitat és un període especialment rellevant en la vida de l'estudiant. L'objectiu d'aquesta investigació és indagar en aquest procés per conèixer les variables que influeixen en la intenció d'abandonament d'aquells estudiants que després d'un breu període de temps des del seu ingrés a la titulació, es plantegen abandonar la universitat. Per fer això, hem implementat un qüestionari dissenyat ad hoc, respost per una mostra de 316 estudiants dels Graus de Psicologia, Logopèdia, Mestre en Educació Infantil i Mestre en Educació Primària. Els resultats indiquen que les variables que diferencien aquells alumnes que es plantegen abandonar la titulació i els que no, són: l'elecció de carrera per vocació, cursar la titulació escollida com a primera opció, la satisfacció amb la titulació, la utilitat percebuda dels estudis i l'interès pels continguts de les assignatures. El coneixement en aquest àmbit permet, entre d'altres, la millora dels processos d'orientació acadèmica i l'increment de la satisfacció en l'elecció dels estudis.
Paraules clau:
Universitat, abandonament universitari, ensenyament superior
Article Details
Com citar
Bernardo Gutiérrez, Ana Belén et al. “Variables relacionades amb la intenció d’abandonament universitari en el període de transició”. Revista d’Innovació Docent Universitària, no. 10, pp. 122-30, https://raco.cat/index.php/RIDU/article/view/332172.
Drets
Drets d'autor
Creative Commons
Todos los contenidos incluidos en la Revista d'Innovació Docent Universitària están sujetos a la licencia Reconocimiento 3.0 España de Creative Commons, permitiendo la reproducción, distribución y comunicación pública siempre que se reconozca al autor y a la revista.
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons
Articles més llegits del mateix autor/a
- Ana Belén Bernardo Gutiérrez, Antonio Cervero Fernández-Castañón, María Esteban García, Ellián Tuero Herrero, Paula Solano Pizarro, Joana R. Casanova, Projecte E-Orientació, una necessitat des del camp de la orientació educativa , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 9 (2017)
- Ana Belén Bernardo Gutiérrez, María Esteban García, Alfonsa García López, Luis José Rodríguez-Muñiz, ASIA1a, una eina en línia per analitzar l’abandonament universitari , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 9 (2017)
- Alejandra Dobarro González, Ellián Tuero Herrero, Ana Belén Bernardo Gutiérrez, Francisco Javier Herrero Díez, David Álvarez García, Un estudi innovador sobre assetjament on-line en estudiantes universitaris , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 10 (2018)