Quina és l'elecció dels nostres estudiants de cara al seu futur pròxim, en funció de l'orientació rebuda?

Main Article Content

Ana B. Bernardo Gutiérrez
Celia Galve González
Antonio Cervero Fernández
Ellián Tuero Herrero
Isabel Ayala Galavis

L'orientació acadèmica i professional té nombroses limitacions dins del sistema educatiu i, tot i ser un dret dels estudiants dins la legislació espanyola, són diverses les millores que caldria fer per poder garantir la seva eficàcia. En aquesta investigació es presenta una anàlisi de la relació que existeix entre la percepció de l'alumnat sobre l'orientació acadèmica i professional rebuda en els seus respectius centres educatius i la selecció del itinerari un cop finalitzats els seus estudis de batxillerat. Amb una mostra de 540 individus, els resultats permeten confirmar que sols el 38.3% dels alumnes entrevistats consideren útil l'orientació rebuda, mentre que la resta dels entrevistats o bé no han rebut orientació o bé tenen una percepció negativa de la mateixa. Independentment d'això, un gran percentatge dels alumnes decideix l'itinerari que desitjaria cursar al finalitzar els seus estudis de batxillerat, fet que suposa un problema al no comptar amb la correcta informació que els centres educatius haurien d'haver proporcionat.

Paraules clau:

Itinerari professional, Orientació acadèmica, Orientació vocacional, Orientació escolar

Article Details

Com citar
Bernardo Gutiérrez, Ana B. et al. “Quina és l’elecció dels nostres estudiants de cara al seu futur pròxim, en funció de l’orientació rebuda?”. Revista d’Innovació Docent Universitària, no. 12, pp. 32-41, https://raco.cat/index.php/RIDU/article/view/377429.

Articles més llegits del mateix autor/a