Quina és l'elecció dels nostres estudiants de cara al seu futur pròxim, en funció de l'orientació rebuda?
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'orientació acadèmica i professional té nombroses limitacions dins del sistema educatiu i, tot i ser un dret dels estudiants dins la legislació espanyola, són diverses les millores que caldria fer per poder garantir la seva eficàcia. En aquesta investigació es presenta una anàlisi de la relació que existeix entre la percepció de l'alumnat sobre l'orientació acadèmica i professional rebuda en els seus respectius centres educatius i la selecció del itinerari un cop finalitzats els seus estudis de batxillerat. Amb una mostra de 540 individus, els resultats permeten confirmar que sols el 38.3% dels alumnes entrevistats consideren útil l'orientació rebuda, mentre que la resta dels entrevistats o bé no han rebut orientació o bé tenen una percepció negativa de la mateixa. Independentment d'això, un gran percentatge dels alumnes decideix l'itinerari que desitjaria cursar al finalitzar els seus estudis de batxillerat, fet que suposa un problema al no comptar amb la correcta informació que els centres educatius haurien d'haver proporcionat.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Creative Commons
Todos los contenidos incluidos en la Revista d'Innovació Docent Universitària están sujetos a la licencia Reconocimiento 3.0 España de Creative Commons, permitiendo la reproducción, distribución y comunicación pública siempre que se reconozca al autor y a la revista.
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons
Articles més llegits del mateix autor/a
- Ana Belén Bernardo Gutiérrez, Antonio Cervero Fernández-Castañón, María Esteban García, Ellián Tuero Herrero, Paula Solano Pizarro, Joana R. Casanova, Projecte E-Orientació, una necessitat des del camp de la orientació educativa , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 9 (2017)
- Alejandra Dobarro González, Ellián Tuero Herrero, Ana Belén Bernardo Gutiérrez, Francisco Javier Herrero Díez, David Álvarez García, Un estudi innovador sobre assetjament on-line en estudiantes universitaris , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 10 (2018)