CONSTRUINT TASQUES AUTÈNTIQUES PER AL DESENVOLUPAMENT DE COMPETÈNCIES PROFESSIONALS A L'EDUCACIÓ SUPERIOR: L'ÚS DEL ROLE-PLAY DE PEDAGOGIA
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Itziar Rekalde Rodríguez
Virginia Pérez-Sostoa Gaztelu-Urrutia
Aquest treball es fruit de la labor iniciada en el curs acadèmic 2012/13 en l’assignatura de Formació de formadors arran del disseny i implementació dels nous plans d’estudi, i els resultats que es presenten corresponen al curs 2013/14. Aquesta assignatura s’imparteix en la Universitat del País Vasc/Euskal Herriko Unibertsitatea, concretament a la Facultat de Filosofia y Ciències de l’Educació, Grau en Pedagogia, 3r curs, mòdul V. Hi ha un grup en euskara i un altre en castellà.
La finalitat d’aquest article es descriure el procés d’imbricació d’una de les estratègies formatives utilitzades en l’assignatura, como es el Role-Play, en l’entramat que conformen les tasques autèntiques d’aprenentatge. En aquesta experiència les tasques estan pensades i planificades des dels paràmetres de les metodologies actives, concretament des del rigor del mètode de casos. Els objectius plantejats són els següents: detectar en la utilització del Role-Play elements que afavoreixen i/o limiten l’aprenentatge; identificar en quina mida la utilització d’aquesta estratègia desenvolupa competències professionals; proposar escenaris possibles per utilitzar el Role-Play imbricat en el Mètode de Casos i, finalment, esbossar algunes recomanacions per a l’ús del Role-Play a l’ educació superior.
La finalitat d’aquest article es descriure el procés d’imbricació d’una de les estratègies formatives utilitzades en l’assignatura, como es el Role-Play, en l’entramat que conformen les tasques autèntiques d’aprenentatge. En aquesta experiència les tasques estan pensades i planificades des dels paràmetres de les metodologies actives, concretament des del rigor del mètode de casos. Els objectius plantejats són els següents: detectar en la utilització del Role-Play elements que afavoreixen i/o limiten l’aprenentatge; identificar en quina mida la utilització d’aquesta estratègia desenvolupa competències professionals; proposar escenaris possibles per utilitzar el Role-Play imbricat en el Mètode de Casos i, finalment, esbossar algunes recomanacions per a l’ús del Role-Play a l’ educació superior.
Paraules clau
Educació superior, Mètode de casos, Role-Play, Competències professionals,
Article Details
Com citar
Rekalde Rodríguez, Itziar; and Pérez-Sostoa Gaztelu-Urrutia, Virginia. “CONSTRUINT TASQUES AUTÈNTIQUES PER AL DESENVOLUPAMENT DE COMPETÈNCIES PROFESSIONALS A L’EDUCACIÓ SUPERIOR: L’ÚS DEL ROLE-PLAY DE PEDAGOGIA”. Revista d’Innovació Docent Universitària, no. 7, pp. 81-96, https://raco.cat/index.php/RIDU/article/view/286965.
Drets
Drets d'autor
L'autor/a que publica en aquesta revista accepta les condicions següents:
- L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.
- Els textos es difondran amb la llicència de reconeixement 4.0 Espanya de Creative Commons, la qual permet compartir, distribuir, reproduir i la comunicació pública, sempre que se’n reconegui l’autoria i la revista.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Itziar Rekalde Rodríguez, Esther Cruz Iglesias, Virginia Perez-Sostoa Gaxtelu-Urrutia, Les activitats interdisciplinars de mòdul a debat. L'experiència del Grau de Pedagogia de la UPV/EHU , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 11 (2019)
- Itziar Rekalde Rodríguez, Virginia Pérez-Sostoa Gaztelu-Urrutia, Mitjançant els nostres ulls. L'observació de la dinàmica de l'aula universitària i del treball en equip com a instrument de formació de l'alumnat i estratègia per a la pràctica reflexiva del professorat , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 5 (2013)
- Lourdes Gastón García, Itziar Rekalde Rodríguez, La tutoria universitària. El cas del Grau de Pedagogia de la UPV/EHU , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 8 (2016)