Idees pedagògiques del taoisme: elements per a una pedagogia líquida entre la naturalesa i la norma
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Xavier Laudo Castillo
Albert Esteruelas i Teixidó
Jordi García i Farrero
Aquest treball pretén escatir les idees pedagògiques que es troben disponibles en
l'antiga tradició del taoisme xinès, l'origen del qual se situa a la Xina dels inicis del segle V a. C. La nostra aportació no pretén explicar l'aparició de la pedagogia taoista en el seu context, ni tampoc com va ser rebuda en d'altres. El que s'ha dut a terme és una lectura pedagògica de la doctrina filosòfica taoista a través de la seva literatura
canònica per tal de perfilar-ne l'ideal pedagògic i normatiu. A banda de l'interès pel saber en si mateix, hi ha un interès pràctic per conèixer aquest ideal pedagògic: millorar la comprensió de les actuals teories i pràctiques de pedagogia líquida i educació alternativa que inspiren les filosofies orientals.
l'antiga tradició del taoisme xinès, l'origen del qual se situa a la Xina dels inicis del segle V a. C. La nostra aportació no pretén explicar l'aparició de la pedagogia taoista en el seu context, ni tampoc com va ser rebuda en d'altres. El que s'ha dut a terme és una lectura pedagògica de la doctrina filosòfica taoista a través de la seva literatura
canònica per tal de perfilar-ne l'ideal pedagògic i normatiu. A banda de l'interès pel saber en si mateix, hi ha un interès pràctic per conèixer aquest ideal pedagògic: millorar la comprensió de les actuals teories i pràctiques de pedagogia líquida i educació alternativa que inspiren les filosofies orientals.
Article Details
Com citar
Laudo Castillo, Xavier et al. “Idees pedagògiques del taoisme: elements per a una pedagogia líquida entre la naturalesa i la norma”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 23, pp. 103-22, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/351527.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Albert Esteruelas i Teixidó, Jordi García i Farrero, Maig del 68 i la incidència en els discursos pedagògics pobres , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 33 (Gener-Juny 2019)
- Albert Esteruelas i Teixidó, Javier Ventura Blanco, La joventut en l'anarquisme (1868-1910) , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 6: (2003)
- Jordi García i Farrero, Isabel Vilafranca i Manguán, Conrad Vilanou i Torrano, La Recepció de la filosofia de l'educació de Giovanni Gentile: del neoidealisme al neoespiritualisme , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 27 (gener - juny 2016)
- Xavier Laudo Castillo, Educación y emancipación: de la experiencia de Jacotot a la expectativa de Rancière , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 21: (gener-juny 2013)
- Albert Esteruelas i Teixidó, Darwin, els camps d'extermini i el pensament pedagògic del neoliberalisme , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 21: (gener-juny 2013)
- Albert Esteruelas i Teixidó, Els Estats Units, un model a Catalunya , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 8: (2005)
- Xavier Laudo Castillo, Andrés Payà Rico, La idea d'universitat educadora en els discursos de Giner de los Ríos i Manuel García Morente , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 32 (juliol-desembre 2018)
- Xavier Laudo Castillo, Sophie Scholl i La Rosa Blanca : resistència i testimoni dels estudiants de l'Alemanya nazi = Sophie Scholl and Die wieβe Rose : resistance and testimony of students in Nazi Germany , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 9-10: (2006-2007)
- Xavier Laudo Castillo, Introducció: Pensament pedagògic, filosofia i història de l'educació , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 21: (gener-juny 2013)
- Jordi García i Farrero, Els Passeigs de Rousseau: solitud, rememoració i herborització , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 19: (gener-juny 2012)