La idea d'universitat educadora en els discursos de Giner de los Ríos i Manuel García Morente

Main Article Content

Xavier Laudo Castillo
Andrés Payà Rico
En aquest article s'aborda l'estudi de la idea d'universitat educadora a partir
de l'anàlisi del significat pedagògic dels conceptes de cultura, ciència, investigació
i ensenyança utilitzats en els discursos de dos pensadors contemporanis:
Francisco Giner de los Ríos i Manuel García Morente. Aquesta anàlisi té com a
horitzó, seguint la història conceptual i intel·lectual, qüestionar la relació unívoca
entre significant (paraula), significat (concepte) i referent (realitat o ideal que
assenyala) d'aquests conceptes clau en els textos dels autors estudiats i, més enllà,
en l'estudi històric de la idea d'universitat. Aquesta anàlisi, que encara és en una
fase inicial, pot ser una contribució a la història política de l'educació i alhora útil
en l'actual debat pedagògic polític sobre els sistemes universitaris del segle xxi.

Article Details

Com citar
Laudo Castillo, Xavier; and Payà Rico, Andrés. “La idea d’universitat educadora en els discursos de Giner de los Ríos i Manuel García Morente”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, pp. 235-5, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/340522.

Articles més llegits del mateix autor/a