La idea d'universitat educadora en els discursos de Giner de los Ríos i Manuel García Morente
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Xavier Laudo Castillo
Andrés Payà Rico
En aquest article s'aborda l'estudi de la idea d'universitat educadora a partir
de l'anàlisi del significat pedagògic dels conceptes de cultura, ciència, investigació
i ensenyança utilitzats en els discursos de dos pensadors contemporanis:
Francisco Giner de los Ríos i Manuel García Morente. Aquesta anàlisi té com a
horitzó, seguint la història conceptual i intel·lectual, qüestionar la relació unívoca
entre significant (paraula), significat (concepte) i referent (realitat o ideal que
assenyala) d'aquests conceptes clau en els textos dels autors estudiats i, més enllà,
en l'estudi històric de la idea d'universitat. Aquesta anàlisi, que encara és en una
fase inicial, pot ser una contribució a la història política de l'educació i alhora útil
en l'actual debat pedagògic polític sobre els sistemes universitaris del segle xxi.
de l'anàlisi del significat pedagògic dels conceptes de cultura, ciència, investigació
i ensenyança utilitzats en els discursos de dos pensadors contemporanis:
Francisco Giner de los Ríos i Manuel García Morente. Aquesta anàlisi té com a
horitzó, seguint la història conceptual i intel·lectual, qüestionar la relació unívoca
entre significant (paraula), significat (concepte) i referent (realitat o ideal que
assenyala) d'aquests conceptes clau en els textos dels autors estudiats i, més enllà,
en l'estudi històric de la idea d'universitat. Aquesta anàlisi, que encara és en una
fase inicial, pot ser una contribució a la història política de l'educació i alhora útil
en l'actual debat pedagògic polític sobre els sistemes universitaris del segle xxi.
Article Details
Com citar
Laudo Castillo, Xavier; and Payà Rico, Andrés. “La idea d’universitat educadora en els discursos de Giner de los Ríos i Manuel García Morente”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, pp. 235-5, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/340522.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Andrés Payà Rico, Joc corporal, esport i educació física a l'ideari pedagògic de la Institución Libre de Enseñanza , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 7: (2004)
- Xavier Laudo Castillo, Albert Esteruelas i Teixidó, Jordi García i Farrero, Idees pedagògiques del taoisme: elements per a una pedagogia líquida entre la naturalesa i la norma , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 23: (gener-juny 2014)
- Xavier Laudo Castillo, Educación y emancipación: de la experiencia de Jacotot a la expectativa de Rancière , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 21: (gener-juny 2013)
- Andrés Payà Rico, Pablo Álvarez Domínguez, Història de l'Educació 2.0 i Història de l'e-Educació. Les TIC i les xarxes socials al servei de la docència historicoeducativa , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 26 (juliol - desembre 2015)
- Andrés Payà Rico, Sergio Valero Gómez, Presentació. Les pedagogies als marges del segle XX , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 34 (Juliol-Desembre 2019)
- Xavier Laudo Castillo, Sophie Scholl i La Rosa Blanca : resistència i testimoni dels estudiants de l'Alemanya nazi = Sophie Scholl and Die wieβe Rose : resistance and testimony of students in Nazi Germany , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 9-10: (2006-2007)
- Xavier Laudo Castillo, Introducció: Pensament pedagògic, filosofia i història de l'educació , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 21: (gener-juny 2013)
- Andrés Payà Rico, Formació professional, instrucció i adoctrinament a l'empresa Segarra (la Vall d'Uixó, Castelló) durant el franquisme = Professional training, instruction and indoctrination at the Segarra company (La Vall d'Uixó -Castelló-) within the Franco period , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 15: (gener-juny 2010)
- Andrés Payà Rico, Presentació: innovació docent, didàctica i ensenyament de la història de l'educació , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 26 (juliol - desembre 2015)