Formació professional, instrucció i adoctrinament a l'empresa Segarra (la Vall d'Uixó, Castelló) durant el franquisme = Professional training, instruction and indoctrination at the Segarra company (La Vall d'Uixó -Castelló-) within the Franco period
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Andrés Payà Rico
En el context de les primeres dècades del franquisme, aquest article analitza algunes
de les polítiques educatives de marcat accent paternalista portades a terme en l'àmbit
laboral per part d'una empresa de calçat a la localitat castellonenca de la Vall d'Uixó.
En un clima que conjugava formació professional amb adoctrinament, control i instrucció,
els treballadors de l'empresa podien aprofitar-se de les iniciatives educatives
que els oferia la fàbrica, entre les quals hi havia l'Escola d'Aprenents Segarra.
de les polítiques educatives de marcat accent paternalista portades a terme en l'àmbit
laboral per part d'una empresa de calçat a la localitat castellonenca de la Vall d'Uixó.
En un clima que conjugava formació professional amb adoctrinament, control i instrucció,
els treballadors de l'empresa podien aprofitar-se de les iniciatives educatives
que els oferia la fàbrica, entre les quals hi havia l'Escola d'Aprenents Segarra.
Article Details
Com citar
Payà Rico, Andrés. “Formació professional, instrucció i adoctrinament a l’empresa Segarra (la Vall d’Uixó, Castelló) durant el franquisme = Professional training, instruction and indoctrination at the Segarra company (La Vall d’Uixó -Castelló-) within the Franco period”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 15, pp. 229-52, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/222926.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Andrés Payà Rico, Joc corporal, esport i educació física a l'ideari pedagògic de la Institución Libre de Enseñanza , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 7: (2004)
- Xavier Laudo Castillo, Andrés Payà Rico, La idea d'universitat educadora en els discursos de Giner de los Ríos i Manuel García Morente , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 32 (juliol-desembre 2018)
- Andrés Payà Rico, Pablo Álvarez Domínguez, Història de l'Educació 2.0 i Història de l'e-Educació. Les TIC i les xarxes socials al servei de la docència historicoeducativa , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 26 (juliol - desembre 2015)
- Andrés Payà Rico, Sergio Valero Gómez, Presentació. Les pedagogies als marges del segle XX , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 34 (Juliol-Desembre 2019)
- Andrés Payà Rico, Presentació: innovació docent, didàctica i ensenyament de la història de l'educació , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 26 (juliol - desembre 2015)