Joc corporal, esport i educació física a l'ideari pedagògic de la Institución Libre de Enseñanza

Main Article Content

Andrés Payà Rico
La Institución Libre de Enseñanza, en el seu afany per a aconseguir una formació integral de l'home, no descuida l'educació física o corporal, tan abandonada en el seu moment en pro d'una major atenció a l'educació intel·lectual. Per això, i amb l'objectiu de restaurar l'equilibri perdut, posaran en marxa una sèrie d'iniciatives de caràcter higiènic i pedagògic com les colònies, els passeigs i les excursions escolars, així com esports i jocs corporals, encaminats a la millora física de la població. L'èxit d'iniciatives i experiències europees respecte a aquest punt serviran de model per a introduir l'activitat lúdica a l'escola. D'especial importància i valor pedagògic es revelen els esports anglesos, considerats com a exemple d'una educació física, moral i formadora del caràcter. Al reclam i a la crida d'atenció a la societat, així com a la promoció d'aquestes activitats, dedicaran els institucionistes els seus esforços. El foment i la inclusió lúdica a les aules requerirà un canvi generalitzat de l'escola, que es troba adormida i ancorada en pràctiques tradicionals, i que es resisteix a creure en les virtuts educatives d'aquestes activitats.

Article Details

Com citar
Payà Rico, Andrés. “Joc corporal, esport i educació física a l’ideari pedagògic de la Institución Libre de Enseñanza”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 7, pp. 117-33, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/223071.