Educación y emancipación: de la experiencia de Jacotot a la expectativa de Rancière
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Xavier Laudo Castillo
Aquest article estudia la recepció de la pedagogia de Joseph Jacotot durant el
segle xix i la seva recuperació per part de Jacques Rancière al segle xxi. Com explicar
històricament que un mateix esdeveniment, una mateixa proposta, es rebutgi en una
època i s'accepti en una altra? L'article tracta de respondre a aquesta pregunta. D'altra
banda, la reinterpretació de Rancière dóna lloc a una nova proposta pedagògica.
S'examinen els seus principis i la seva relació amb altres pedagogies i models docents.
Finalment, aquest treball tracta de posar de manifest l'efecte de la història i el pas del
temps en la manera d'interpretar el passat i el futur de les experiències i possibilitats educatives.
segle xix i la seva recuperació per part de Jacques Rancière al segle xxi. Com explicar
històricament que un mateix esdeveniment, una mateixa proposta, es rebutgi en una
època i s'accepti en una altra? L'article tracta de respondre a aquesta pregunta. D'altra
banda, la reinterpretació de Rancière dóna lloc a una nova proposta pedagògica.
S'examinen els seus principis i la seva relació amb altres pedagogies i models docents.
Finalment, aquest treball tracta de posar de manifest l'efecte de la història i el pas del
temps en la manera d'interpretar el passat i el futur de les experiències i possibilitats educatives.
Article Details
Com citar
Laudo Castillo, Xavier. “Educación y emancipación: de la <i>experiencia</i> de Jacotot a la <i>expectativa</i> de Rancière”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 21, pp. 65-87, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/267826.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Xavier Laudo Castillo, Albert Esteruelas i Teixidó, Jordi García i Farrero, Idees pedagògiques del taoisme: elements per a una pedagogia líquida entre la naturalesa i la norma , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 23: (gener-juny 2014)
- Xavier Laudo Castillo, Andrés Payà Rico, La idea d'universitat educadora en els discursos de Giner de los Ríos i Manuel García Morente , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 32 (juliol-desembre 2018)
- Xavier Laudo Castillo, Sophie Scholl i La Rosa Blanca : resistència i testimoni dels estudiants de l'Alemanya nazi = Sophie Scholl and Die wieβe Rose : resistance and testimony of students in Nazi Germany , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 9-10: (2006-2007)
- Xavier Laudo Castillo, Introducció: Pensament pedagògic, filosofia i història de l'educació , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 21: (gener-juny 2013)