Darwin, els camps d'extermini i el pensament pedagògic del neoliberalisme
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Albert Esteruelas i Teixidó
En aquest article aprofundim sobre la importància dels camps d'extermini en la
nostra societat des d'una perspectiva sociopolítica. En primer lloc, sostenim que ni
la Shoah ni els camps són un producte de la modernitat, sinó més aviat causa del
naixement de la postmodernitat i el neoliberalisme. En segon lloc, exposem el Lager
com a forma d'entendre la nostra contemporaneïtat. En tercer lloc, analitzem algunes
similituds entre la política del Lager i l'actual. En quart lloc, discutim sobre la precarietat
com a forma de govern comú. En cinquè lloc, constatem el paper primordial de la
regulació basada en la desigualtat i la desregulació neoliberal com allò que es troba en
el centre d'una animalització de l'ésser humà. En sisè lloc, reflexionem sobre la relació
entre natura i cultura, comuna al neoliberalisme i als camps, que origina l'infrahome, aspecte que tractem com a conclusió.
nostra societat des d'una perspectiva sociopolítica. En primer lloc, sostenim que ni
la Shoah ni els camps són un producte de la modernitat, sinó més aviat causa del
naixement de la postmodernitat i el neoliberalisme. En segon lloc, exposem el Lager
com a forma d'entendre la nostra contemporaneïtat. En tercer lloc, analitzem algunes
similituds entre la política del Lager i l'actual. En quart lloc, discutim sobre la precarietat
com a forma de govern comú. En cinquè lloc, constatem el paper primordial de la
regulació basada en la desigualtat i la desregulació neoliberal com allò que es troba en
el centre d'una animalització de l'ésser humà. En sisè lloc, reflexionem sobre la relació
entre natura i cultura, comuna al neoliberalisme i als camps, que origina l'infrahome, aspecte que tractem com a conclusió.
Article Details
Com citar
Esteruelas i Teixidó, Albert. “Darwin, els camps d’extermini i el pensament pedagògic del neoliberalisme”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 21, pp. 159-83, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/267830.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Albert Esteruelas i Teixidó, Jordi García i Farrero, Maig del 68 i la incidència en els discursos pedagògics pobres , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 33 (Gener-Juny 2019)
- Albert Esteruelas i Teixidó, Javier Ventura Blanco, La joventut en l'anarquisme (1868-1910) , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 6: (2003)
- Xavier Laudo Castillo, Albert Esteruelas i Teixidó, Jordi García i Farrero, Idees pedagògiques del taoisme: elements per a una pedagogia líquida entre la naturalesa i la norma , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 23: (gener-juny 2014)
- Albert Esteruelas i Teixidó, Els Estats Units, un model a Catalunya , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 8: (2005)
- Ernst Robert Curtius, Albert Esteruelas i Teixidó, El Sentit de l'humanisme = The meaning of humanism / transcripció i presentació d'Albert Esteruelas i Teixidó , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 9-10: (2006-2007)