Maig del 68 i la incidència en els discursos pedagògics pobres
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Albert Esteruelas i Teixidó
Jordi García i Farrero
En aquest article analitzem el que la revolta del Maig del 68 implica per als discursos
pedagògics. En primer lloc, enunciem alguns dels antecedents de la revolta.
En segon lloc, enumerem i descrivim algunes de les característiques que configuren
el pensament pedagògic contraespectacular de la revolta francesa, un fet que sovint
ha estat oblidat quan s?analitza aquesta agitació social. Dintre de les pedagogies del
Maig francès, podem detectar la importància que adquirí la il·lusió i la capacitat de
fer del que era ordinari quelcom extraordinari i que va constituir una experiència ques?endinsa en l?atzar i enalteix la incertesa. Els discursos pedagògics del Maig del 68 es
caracteritzen per ser fragmentaris, adoptar la forma no dogmàtica i sovint contradictòria
de l?aforisme i del diàleg, i ser una pedagogia democràtica, comunitària i vitalista,
disposada a incrementar i optimitzar la vida quotidiana i lluitar contra l?alienació, és a
dir, contra l?espectacle.
pedagògics. En primer lloc, enunciem alguns dels antecedents de la revolta.
En segon lloc, enumerem i descrivim algunes de les característiques que configuren
el pensament pedagògic contraespectacular de la revolta francesa, un fet que sovint
ha estat oblidat quan s?analitza aquesta agitació social. Dintre de les pedagogies del
Maig francès, podem detectar la importància que adquirí la il·lusió i la capacitat de
fer del que era ordinari quelcom extraordinari i que va constituir una experiència ques?endinsa en l?atzar i enalteix la incertesa. Els discursos pedagògics del Maig del 68 es
caracteritzen per ser fragmentaris, adoptar la forma no dogmàtica i sovint contradictòria
de l?aforisme i del diàleg, i ser una pedagogia democràtica, comunitària i vitalista,
disposada a incrementar i optimitzar la vida quotidiana i lluitar contra l?alienació, és a
dir, contra l?espectacle.
Article Details
Com citar
Esteruelas i Teixidó, Albert; and García i Farrero, Jordi. “Maig del 68 i la incidència en els discursos pedagògics pobres”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, pp. 125-50, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/351513.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Albert Esteruelas i Teixidó, Javier Ventura Blanco, La joventut en l'anarquisme (1868-1910) , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 6: (2003)
- Jordi García i Farrero, Isabel Vilafranca i Manguán, Conrad Vilanou i Torrano, La Recepció de la filosofia de l'educació de Giovanni Gentile: del neoidealisme al neoespiritualisme , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 27 (gener - juny 2016)
- Xavier Laudo Castillo, Albert Esteruelas i Teixidó, Jordi García i Farrero, Idees pedagògiques del taoisme: elements per a una pedagogia líquida entre la naturalesa i la norma , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 23: (gener-juny 2014)
- Albert Esteruelas i Teixidó, Darwin, els camps d'extermini i el pensament pedagògic del neoliberalisme , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 21: (gener-juny 2013)
- Albert Esteruelas i Teixidó, Els Estats Units, un model a Catalunya , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 8: (2005)
- Jordi García i Farrero, Els Passeigs de Rousseau: solitud, rememoració i herborització , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 19: (gener-juny 2012)
- Ernst Robert Curtius, Albert Esteruelas i Teixidó, El Sentit de l'humanisme = The meaning of humanism / transcripció i presentació d'Albert Esteruelas i Teixidó , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 9-10: (2006-2007)