Maig del 68 i la incidència en els discursos pedagògics pobres

Main Article Content

Albert Esteruelas i Teixidó
Jordi García i Farrero
En aquest article analitzem el que la revolta del Maig del 68 implica per als discursos
pedagògics. En primer lloc, enunciem alguns dels antecedents de la revolta.
En segon lloc, enumerem i descrivim algunes de les característiques que configuren
el pensament pedagògic contraespectacular de la revolta francesa, un fet que sovint
ha estat oblidat quan s?analitza aquesta agitació social. Dintre de les pedagogies del
Maig francès, podem detectar la importància que adquirí la il·lusió i la capacitat de
fer del que era ordinari quelcom extraordinari i que va constituir una experiència ques?endinsa en l?atzar i enalteix la incertesa. Els discursos pedagògics del Maig del 68 es
caracteritzen per ser fragmentaris, adoptar la forma no dogmàtica i sovint contradictòria
de l?aforisme i del diàleg, i ser una pedagogia democràtica, comunitària i vitalista,
disposada a incrementar i optimitzar la vida quotidiana i lluitar contra l?alienació, és a
dir, contra l?espectacle.

Article Details

Com citar
Esteruelas i Teixidó, Albert; and García i Farrero, Jordi. “Maig del 68 i la incidència en els discursos pedagògics pobres”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, pp. 125-50, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/351513.

Articles més llegits del mateix autor/a