Memòria i oblit en la història de la educació = Memory and oblivion in the history of education

Main Article Content

Juan Manuel Fernández Soria
Després de posar de manifest el caràcter de la memòria i l'oblit en la seua relació amb
la història i després d'assenyalar la importància i els riscos de la memòria en el quefer històric,
aquest article fixa la seua atenció en l'estudi de la manipulació i confiscació
que pateix la memòria escolar sobretot durant el franquisme, centrant el seu interès tant
en la justificació política i en les actuacions sobre els llocs i depositaris de la memòria en
què s'executa aquella confiscació, com en la conseqüència d'eixa política repressiva: la rectificació
de la memòria escolar i la invenció d'una memòria nova. La dimensió moral dels
usos de la memòria i de l'oblit referida a les polítiques i a les persones tanca aquest treball.

Article Details

Com citar
Fernández Soria, Juan Manuel. “Memòria i oblit en la història de la educació = Memory and oblivion in the history of education”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 9-10, pp. 11-26, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/223112.

Articles més llegits del mateix autor/a