De la política a lo político. Nuevo enfoque para la historia de la educación
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Juan Manuel Fernández Soria
Aquest treball es proposa de mostrar la transcendència que té en la investigació
històrica el que és polític, concepte que al·ludeix a la gestió de la realitat, incloent-hi
tota l'esfera política, expandint-la més enllà de l'àmbit del que és públic per referir-se
també al que és privat. Què s'entén per renovació de la història política és el primer
punt que s'aborda. El segon estudia «el que és polític» com a element nuclear de la història
política. El tercer examina el poder com a objecte central de la història política
en relació indissoluble amb el que és polític. El quart indaga en les relacions de la història
política amb la cultura política. Finalment, el cinquè explora alguns dels temes
que aborda la història política de l'educació a Espanya.
històrica el que és polític, concepte que al·ludeix a la gestió de la realitat, incloent-hi
tota l'esfera política, expandint-la més enllà de l'àmbit del que és públic per referir-se
també al que és privat. Què s'entén per renovació de la història política és el primer
punt que s'aborda. El segon estudia «el que és polític» com a element nuclear de la història
política. El tercer examina el poder com a objecte central de la història política
en relació indissoluble amb el que és polític. El quart indaga en les relacions de la història
política amb la cultura política. Finalment, el cinquè explora alguns dels temes
que aborda la història política de l'educació a Espanya.
Article Details
Com citar
Fernández Soria, Juan Manuel. “De la política a lo político. Nuevo enfoque para la historia de la educación”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, pp. 29-63, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/340515.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Juan Manuel Fernández Soria, María del Carmen Agulló Díaz, El Problema de l'escola rural durant la Segona República , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 8: (2005)
- Juan Manuel Fernández Soria, Conseqüències de la Guerra Civil: la depuració i l'exili interior del magisteri = Consequences of the Civil War: purification and interior exile of the teachers , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 12: (juliol-desembre 2008)
- Juan Manuel Fernández Soria, Memòria i oblit en la història de la educació = Memory and oblivion in the history of education , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 9-10: (2006-2007)
- Juan Manuel Fernández Soria, Alejandro Mayordomo, Sentit social i cívic en l'associacionisme estudiantil valencià (1931-1956) , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 6: (2003)
- Juan Manuel Fernández Soria, El retorn del subjecte i de la política: jaciment temàtic per a la investigació historicoeducativa , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 4: (1999-2000)
- Juan Manuel Fernández Soria, Presentación. Historia política de la educación , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 32 (juliol-desembre 2018)
- Juan Manuel Fernández Soria, Contribucions del projecte Nebraska a la formació d'una didàctica crítica a Espanya : a propòsit de dos llibres de Juan Mainer Baqué sobre la genealogia de la Didàctica de les Ciències Socials , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 16: (juliol-desembre 2010)