El Problema de l'escola rural durant la Segona República

Main Article Content

Juan Manuel Fernández Soria
María del Carmen Agulló Díaz
La manca d'identitat pròpia és el tret que millor ha caracteritzat la nostra escola rural. Nascuda a imitació de la urbana, ni polítics ni pedagogs s'han preocupat de la seva peculiaritat, teixint, al seu voltant, una història d'oblits, marginació i penúria. L'arribada de la Segona República, però, va encetar una nova etapa en què se li dedicava una certa atenció, en considerar el seu desenvolupament com a exigència irrenunciable per a la construcció de la República democràtica. En aquest article ens proposem, després d'una ràpida mirada històrica al voltant dels seus aspectes materials, organitzatius i pedagògics, analitzar els problemes que afecten aquests mateixos aspectes durant el període republicà, per tal de mostrar fins a quin punt fou o no objecte d'actuació preferent en la teoria i la pràctica de la seva política educativa. A més, analitzem el paper del magisteri rural, una part del qual es va convertir, mitjançant la formació de ciutadans republicans, en factor dinamitzador de l'escola i de la mateixa societat.

Article Details

Com citar
Fernández Soria, Juan Manuel; and Agulló Díaz, María del Carmen. “El Problema de l’escola rural durant la Segona República”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 8, pp. 29-62, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/223092.

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 > >>