Memòria i oblit en la història de la educació = Memory and oblivion in the history of education
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
Juan Manuel Fernández Soria
Després de posar de manifest el caràcter de la memòria i l'oblit en la seua relació amb
la història i després d'assenyalar la importància i els riscos de la memòria en el quefer històric,
aquest article fixa la seua atenció en l'estudi de la manipulació i confiscació
que pateix la memòria escolar sobretot durant el franquisme, centrant el seu interès tant
en la justificació política i en les actuacions sobre els llocs i depositaris de la memòria en
què s'executa aquella confiscació, com en la conseqüència d'eixa política repressiva: la rectificació
de la memòria escolar i la invenció d'una memòria nova. La dimensió moral dels
usos de la memòria i de l'oblit referida a les polítiques i a les persones tanca aquest treball.
la història i després d'assenyalar la importància i els riscos de la memòria en el quefer històric,
aquest article fixa la seua atenció en l'estudi de la manipulació i confiscació
que pateix la memòria escolar sobretot durant el franquisme, centrant el seu interès tant
en la justificació política i en les actuacions sobre els llocs i depositaris de la memòria en
què s'executa aquella confiscació, com en la conseqüència d'eixa política repressiva: la rectificació
de la memòria escolar i la invenció d'una memòria nova. La dimensió moral dels
usos de la memòria i de l'oblit referida a les polítiques i a les persones tanca aquest treball.
Article Details
Cómo citar
Fernández Soria, Juan Manuel. «Memòria i oblit en la història de la educació = Memory and oblivion in the history of education». Educació i Història: revista d’història de l’educació, n.º 9-10, pp. 11-26, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/223112.
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Juan Manuel Fernández Soria, María del Carmen Agulló Díaz, El Problema de l'escola rural durant la Segona República , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 8: (2005)
- Juan Manuel Fernández Soria, Conseqüències de la Guerra Civil: la depuració i l'exili interior del magisteri = Consequences of the Civil War: purification and interior exile of the teachers , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 12: (juliol-desembre 2008)
- Juan Manuel Fernández Soria, Alejandro Mayordomo, Sentit social i cívic en l'associacionisme estudiantil valencià (1931-1956) , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 6: (2003)
- Juan Manuel Fernández Soria, El retorn del subjecte i de la política: jaciment temàtic per a la investigació historicoeducativa , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 4: (1999-2000)
- Juan Manuel Fernández Soria, Presentación. Historia política de la educación , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 32 (juliol-desembre 2018)
- Juan Manuel Fernández Soria, De la política a lo político. Nuevo enfoque para la historia de la educación , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 32 (juliol-desembre 2018)
- Juan Manuel Fernández Soria, Contribucions del projecte Nebraska a la formació d'una didàctica crítica a Espanya : a propòsit de dos llibres de Juan Mainer Baqué sobre la genealogia de la Didàctica de les Ciències Socials , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 16: (juliol-desembre 2010)