Els contextos quotidians i els Estudis de Cas com a espai didàctic per a l'ensenyament de les Ciències basat en Projectes
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Iván Marchán Carvajal
Institut de Cornellà (Cornellà de Llobregat, Catalunya)
Laia Palou
Institut Salas i Xandri (Sant Quirze del Vallès, Catalunya)
Pere Royo
Institut-Escola Les Vinyes (Castellbisbal, Catalunya)
Jordi Domenech Casal
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Project-Based Learning is an opportunity for Science Education, as it includes in learning activities a main role for the Context, and the need to solve conflicts through active learning activities. We propose several experiences based on diverse methodological frames (Case Studies, Inquiry, Socio-Scientific Issues) on chemical reactions, solutions, mitosis, plate tectonics, kinematics and dynamics) and we discuss its applications to Science Education.
Keywords
Context, Case Studies, Cooking, Inquiry, PBL
Article Details
How to Cite
Marchán Carvajal, Iván et al. “Els contextos quotidians i els Estudis de Cas com a espai didàctic per a l’ensenyament de les Ciències basat en Projectes”. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, no. 33, pp. 8-14, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/327436.
Most read articles by the same author(s)
- Jordi Domenech Casal, Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM : claus metodològiques i reptes , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 33 (2017): Juny
- Jordi Domènech Casal, Les MysteryBoxes : una activitat senzilla d'indagació a l'aula com a metàfora de la ciència , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 24 (2013): Març
- Jordi Domenech Casal, Dieta, Justícia Global i Sostenibilitat. Transformant pràctiques cap a la Cultura del Desenvolupament i la Pau , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 35 (2018): Juny
- Jordi Domènech Casal, , GeaTours : una experiència geolòtica d'aprenentatge cooperatiu que promou la indagació i l'autoregulació dels aprenentatges , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 27 (2013): Març
- Jordi Domènech Casal, , Hacking the code : una aproximació indagadora a l'ensenyament del codi genètic, o seguint les passes de Nirenberg i Khorana , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 25 (2013): Juny