Dieta, Justícia Global i Sostenibilitat. Transformant pràctiques cap a la Cultura del Desenvolupament i la Pau
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Jordi Domenech Casal
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La nutrició i la dieta són conceptes que es solen treballar de manera pràctica en les aules de ciències mitjançant l'elaboració de dietes ajustades a necessitats calòriques i nutritives. L'educació pel Desenvolupament i la Pau és un enfoc educatiu que té per objectiu la construcció d'una ciutadania crítica i compromesa amb la transformació social en claus de justícia, sostenibilitat i solidaritat i connexió amb les problemàtiques globals. Hemdesenvolupat una seqüència didàctica que, partint d'una proposta clàssica de treball d'elaboració d'una dieta sana, promou la connexió del node de l'alimentació amb diverses problemàtiques globals, com la justícia social i el canvi climàtic. Fem una descripció de la seqüència i els resultats d'aplicació i considerem les possibilitats de transformació d'activitats d'ensenyament de les ciències amb enfocs similars com a aportació a la Cultura del Desenvolupament i la Pau.
Paraules clau
Cultura del Desenvolupament i la Pau, Nutrició, Petjada ecològica, Desigualtat, Micronutrients
Article Details
Com citar
Domenech Casal, Jordi. “Dieta, Justícia Global i Sostenibilitat. Transformant pràctiques cap a la Cultura del Desenvolupament i la Pau”. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, no. 35, pp. 9-12, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/339223.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Jordi Domenech Casal, Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM : claus metodològiques i reptes , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 33 (2017): Juny
- Jordi Domènech Casal, Les MysteryBoxes : una activitat senzilla d'indagació a l'aula com a metàfora de la ciència , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 24 (2013): Març
- Iván Marchán Carvajal, Laia Palou, Pere Royo, Jordi Domenech Casal, Els contextos quotidians i els Estudis de Cas com a espai didàctic per a l'ensenyament de les Ciències basat en Projectes , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 33 (2017): Juny
- Jordi Domènech Casal, , GeaTours : una experiència geolòtica d'aprenentatge cooperatiu que promou la indagació i l'autoregulació dels aprenentatges , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 27 (2013): Març
- Jordi Domènech Casal, , Hacking the code : una aproximació indagadora a l'ensenyament del codi genètic, o seguint les passes de Nirenberg i Khorana , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 25 (2013): Juny