Cinc experiències i reflexions metodològiques sobre l’Aprenentatge Basat en Projectes a les Ciències
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Martí Miró
Grup de Treball EduWikiLab i Institut Marta Mata (Montornès del Vallès)
Anna Saperas
Grup de Treball EduWikiLab i Institut Duc de Montblanc (Rubí)
Mercè Tarragó
Grup de Treball EduWikiLab i Escola Sant Gervasi Cooperativa (Mollet del Vallès)
Rosa Maria Tordera
Grup de Treball EduWikiLab i Escola Pia de Granollers (Granollers)
Jordi Domènech-Casal
Grup de Treball EduWikiLab, Institut Marta Estrada (Granollers)
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals
The Project-Based Learning (PBL) is a plural didactic approach in response to education needs which pursues a more competencial and transferible science education. In this arti-cle, we describe 5 activities which were applied in scientific subjects in 5 different high-schools, about nutrition, energy, contamination, periodic table and the connection between scientific models and real contexts (advertisement, day-to-day science...). These experi-ences were developed and evaluated by the EduWikiLab work group. We evaluate the achievement of these activities based on the teacher’s observations and a survey conduc-ted to students and we propose some orientations for the development of similar activities.
Keywords
Project-Based Learning, Product-Based Learning, Interdisciplinarity
Article Details
How to Cite
Miró, Martí et al. “Cinc experiències i reflexions metodològiques sobre l’Aprenentatge Basat en Projectes a les Ciències”. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, no. 32, pp. 27-37, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/316728.
Most read articles by the same author(s)
- Joan Antoni Álvarez, Jordi Domènech-Casal, Anna Garrote, Jesús Gasco, Carlos Oliveros, Lluís Rodríguez, Investiguem i ens comuniquem científicament: una proposta de centre com a dinamització de la Competència Científica , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 31 (2016): Juny
- Xavier Domènech, Isabel Llorente, Neus Ruiz, Carles Serra, Maria Ulldemolins, Antoni Arrizabalaga, Jordi Domènech-Casal, XYZ-Stars i Solar System Pathway: una experiència museística de treball per projectes sobre les constel·lacions i el Sistema Solar , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 31 (2016): Juny
- Jordi Domènech-Casal, , Neus Ruiz, De l'epiteli de ceba a la indagació. Un marc per a construir pràctiques investigadores cap a la Competència Científica , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 32 (2016): Desembre
- Isabel Besson, Elisa Goytia, Martí Miró, Jordi Domènech, , Pràctiques mudes, congressos científics, seminaris de recerca i altres dinàmiques científiques d'oralitat al laboratori i a l'aula , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 29 (2015): Abril
- Jordi Domènech-Casal, , Iván Marchán-Carvajal, Quique Vergara, Experiències d'aula amb el treball amb controvèrsies sòcio-científiques. Educació per al desenvolupament i la salut, pseudociències i eines per a l'avaluació d'activitats , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 30 (2015): Desembre
- Elisa Goytia, Isabel Besson, Jordi Domènech-Casal, , Protocol TestingScienceSkills: una eina senzilla per dissenyar preguntes d'examen per a l'avaluació de les habilitats científiques de l'alumnat , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 30 (2015): Desembre
- Jordi Domènech-Casal, , Sílvia Lope, Les Jornades de controvèrsia sòcio-científica i recerca i innovació responsables: ciències per a qüestionar i canviar el món. Pensar, comprendre, decidir. , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 30 (2015): Desembre