La materiologia del rebuig i la ferralla
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest assaig explora la materiologia del rebuig i la ferralla, centrant-se en la seva transformació a través dels processos de soldadura i conceptualitzant les escombraries com una màquina del temps. Els elements clau inclouen materials de rebuig com a ferralla, filferro, caragols, panys, canonades, peces de recanvi per a bicicletes i màquines i rebuig que s’examinen com a valuosos recursos imbuïts de temps a través de fenòmens com l’oxidació i la corrosió. En el meu treball artístic i científic, a través de la soldadura, la ceràmica, la poesia, el cinema digital i analògic, les produccions teatrals, els collages i l’escriptura, analitzo diverses pràctiques creatives com a processos similars dins la materiologia. Emfatitzant el compromís pràctic amb els materials, la meva recerca destaca els aspectes tàctils de modelar i transformar els residus en noves formes, en un procés alquímic en el qual els materials mundans es transmuten en quelcom de valor. Aquesta recerca interdisciplinària llança llum sobre les profundes connexions entre l’art, el pensament i la materialitat del temps i el detritus diari. Aquest assaig es basa en una exploració personal d’un any de durada durant el qual he participat en la soldadura i creació d’escultures utilitzant materials de rebuig procedents del jardí d’un veí, un espai habitat anteriorment pel difunt Michael Lachmund, pintor, escultor, educador i filantrop que també era un col·leccionista de ferralla.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Aneta Panek, 2024
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Aneta Panek, Investigadora, escritora, cineasta y artista
Aneta Panek és una investigadora, cineasta i artista de performance amb seu a Berlín que treballa en els camps del teatre, l’òpera i el cinema. Els temes recurrents en el seu treball inclouen l’alquímia, la transmutació i la subversió i la rebel·lió com mig d’autodescobriment. Basant-se en altres coneixements i recerques pràctiques, explora la necessitat de visualització i especulació associativa en la formulació i desconstrucció de teories i qüestionament de la realitat. Va completar estudis en història de l’art i arqueologia a la Sorbona de París amb diplomes de mestratge i de la DEA, i va obtenir el seu doctorat (Dr. Phil) en la Universitat d’Art de Berlín, amb una tesi sobre Alchemy of Punk. Encara que la seva pràctica culmina en pel·lícules experimentals, també munta performances i òperes i escriu textos analítics, poesia i composicions.
No references for the article
Articles similars
- Ester Jordana Lluch, Ramon Rispoli, La interfície com a alesthesis: la veritat com a organització sensible , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Pedro Luengo, Javier Luengo, Fotogrametria i anàlisi lumínica. Interaccions en l’estudi de l’arquitectura barroca , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Jan Distelmeyer, De l’objecte al procés. Interfície política d’informatització en xarxa , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Pedro Ortuño-Mengual, Gloria Lapeña-Gallego, Els murs com a documents de memòria enfront de la censura. Cas d’estudi: El projecte Des/Aparicions d’Antoni Muntadas , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Anna Dot, L’arqueologia dels mitjans i la traducció en la pràctica artística: El projecte Nefertiti Hack, de Nora Al-Badri i Jan Nikolai Nelles , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Ana Rodriguez Granell, Editorial: L’impacte de la tecnologia sobre algunes qüestions historiogràfiques , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Maia Creus Castellana, Art-Feminisme-Tecnologia: laboratoris de ciutadania , Artnodes: Núm. 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
- Patricia Ferreira-Lopes, La transformació del procés d'investigació en Història de l'Arquitectura amb l'ús de les tecnologies digitals , Artnodes: Núm. 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
- Laura Apolonio, El viatge in situ. De com el fet de caminar en espais confinats pot potenciar la imaginació , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Drago Díaz-Alemán, Cecile Meier, Itahisa Pérez-Conesa, Esteban Amador-García, Tecnologies de fabricació digital de baix cost aplicades a la construcció d’escultures de gran format , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.