Editorial: L’impacte de la tecnologia sobre algunes qüestions historiogràfiques
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Tenim el plaer de presentar el número 23 de la revista com una proposta heterogènia que reuneix els articles seleccionats provinents de tres convocatòries diferents. D’una banda, tanquem el volum dedicat a l’arqueologia dels mitjans amb aquesta segona relació de textos. La secció dedicada a humanitats digitals la componen també una sèrie de propostes interessants vinculades al III Congrés de la Societat Internacional d’Humanitats Digitals Hispàniques. L’última secció d’aquest número recull altres articles provinents de l’edició regular de la revista, amb mirades diverses sobre temes que conformen el seu focus d’atenció.
Totes les seccions i les recerques que es recullen en aquest número són inevitablement dispars entre si. No obstant això, en una mirada conjunta, el lector percebrà un marc comú, com ara l’impacte que han tingut certes tecnologies en la nostra mirada al passat. L’abast històric de les tecnologies no solament opera en una direcció, sinó també en la totalitat del temps.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Ana Rodriguez Granell, UOC
Ana Rodríguez Granell és Doctora en Història de l’Art (Universitat de Barcelona, 2012). Des del 2009 és professora pròpia del Departamentd’Arts i Humanitats de la UOC, on coordina assignatures relatives a les àrees dels Mitjans de comunicació, Estudis fílmics i Història
de l’Art. Des del 2006 és membre de grups de recerca i projectes de R+D finançats pel Ministeri d’Economia, dedicats a l’estudi de la cultura i la societat, el cinema i la història i la cultura digital. El 2013 entra a l’equip editorial de la revista indexada Artnodes com a directora executiva. Els últims treballs d’investigació i publicacions
s’han centrat a reflexionar sobre la història cultural del modernisme i sobre qüestions d’agència i estètica oposicional a les arts del segle xx i finals del xix. Recentment ha desenvolupat la seva tasca d’investigació
com a investigadora visitant al Departament d’Antropologia Visual de la Universitat Goldsmiths de Londres.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell, Art Matters: reconfigurant les relacions entre l'art i la seva materialitat , Artnodes: Núm. 15: (Juny 2015). NODE 15. Art Matters I (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell)
- Ana Rodriguez Granell, Pau Alsina, Introducció , Artnodes: Núm. 16: (Novembre 2015). NODE 16. Art Matters II (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Ana Rodriguez Granell, Back to the Future. O la perpètua nostàlgia de futur , Artnodes: Núm. 19: (Juny 2017). NODE 19. Futurs especulatius de l'art (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Ana Rodríguez Granell, Editorial , Artnodes: Núm. 16: (Novembre 2015). NODE 16. Art Matters II (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell, Editorial , Artnodes: Núm. 15: (Juny 2015). NODE 15. Art Matters I (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell)
- Ana Rodríguez Granell, Editorial , Artnodes: Núm. 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
Articles similars
- Ebru Yetişkin, İsmail Yiğit, Didem Ermiş, Investigació artística dins d'un laboratori de possibilitats: explorar la ignorància postdigital en l'«a’21 amberNetworkFestival» , Artnodes: Núm. 30
- Eduard Aibar, Imaginació tecnològica i ideologia de la innovació , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Ze Gao, Tristan Camille Braud, Varvara Guljajeva, Oportunitats museístiques impulsades per la realitat virtual: arxius digitalitzats en l’era del metavers , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Francisco Tito Rivas, Arqueologia i dispositiu sonor: tecnologia aural , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Moisés Mañas Carbonell, María José Martínez de Pisón Ramón, Laboratorio de Luz. Més de 30 anys de recerca en art, ciència i tecnologia en el panorama espanyol , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Antonio Labella, Salvador Sancha, Maria Cuevas, Heterocronicitat. Cronos a debat , Artnodes: Núm. 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
- Paloma González Díaz, Creació digital: futurs possibles (i assolibles) , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Sara Coleman, Travessant la xarxa. Art, tèxtils i tecnologia digital , Artnodes: Núm. 30
- Miguel Ángel Roque, Explorant la intersecció de l’art, la tecnologia i les qüestions socials en l’obra de Paglen , Artnodes: Núm. 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Salvador Jiménez-Donaire Martínez, Mitjans obsolets, tecnologia i temps en l’art sonor experimental de William Basinski , Artnodes: Núm. 30
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.