Col·leccionar intangibles: estratègies de venda d'obres d'art en xarxa
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Des dels seus inicis, l'art en xarxa (net art) ha adoptat una postura crítica envers les estructures tradicionals del món de l'art i s'ha mantingut allunyat del mercat i el context de les galeries. No obstant això, al llarg de l'última dècada nombrosos artistes han buscat models per a vendre les seves obres o obtenir-ne una rendibilitat econòmica, per mitjà d'iniciatives pròpies o en col·laboració amb galeries i col·leccionistes. En aquest article s'examinen diverses estratègies de venda d'obres d'art en xarxa desenvolupades per artistes, galeristes i col·lectius que han afrontat les limitacions dels mètodes tradicionals del mercat de l'art, basats en l'escassetat i l'exclusivitat, davant un tipus d'obres lliurement accessibles a internet, que existeixen tan sols en l'intercanvi de dades entre dues màquines. Els exemples analitzats permeten, en última instància, examinar les dinàmiques actuals del mercat de l'art, i també albirar possibles alternatives, més properes a les maneres en què es reben i es consumeixen les pràctiques artístiques actuals.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Pau Waelder, Internet Interdisciplinary Institute (IN3)
PhD Candidate
Internet Interdisciplinary Institute (IN3)
Universitat Oberta de Catalunya
Articles més llegits del mateix autor/a
- Pau Waelder, Ars Electronica: visions de futur , Artnodes: Núm. 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Pau Waelder, Jocs de dolor , Artnodes: Núm. 7: (Desembre 2007). NODE 7. Jugabilitat (coord.: Pau Alsina)
Articles similars
- Predrag K. Nikolić, Giacomo Bertin, AI.R Taletorium: 1001 Cyber Nights escrites per intel·ligència artificial , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Hongfeng Tang, Ren (benevolència), pintura panoràmica i sensus communis: cosmomèdia i filosofia política a la fi del segle XIX a la Xina , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Rafael Lozano Hemmer, Creació d'instal·lacions interactives accessibles a l'espai públic , Artnodes: Núm. 5: (Setembre 2006). NODE 5. Entrevistes (coord.: Pau Alsina, Pau Waelder)
- Aramis López Juan, El Centre de Càlcul de la Universitat de Madrid. Creativitat i tecnologia en la universitat espanyola dels anys 60 , Artnodes: Núm. 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
- Elena Martín-Serra, Fátima Gigirey, Luis Palma-Martos, Una aproximació a Viridiana (1961) des de l’enfocament econòmic , Artnodes: Núm. 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Olga Paraskevopoulou, Dimitris Charitos, Charalampos Rizopoulos, Pràctiques artístiques basades en la localització que desafien la noció tradicional de cartografia , Artnodes: Núm. 8: (Desembre 2008). NODE 8. Ubiqüitat (coord.: Gemma San Cornelio)
- María Remedios Fernández Ruiz, Gloria Corpas Pastor, Miriam Seghiri, Recepció a Espanya de la literatura africana en llengua anglesa: generació de dades estadístiques amb la base de dades bibliogràfica especialitzada BDÁFRICA , Artnodes: Núm. 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
- Ricardo Dal Farra, L'arxiu de música electroacústica llatinoamericana... deu anys després , Artnodes: Núm. 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
- Marta Pérez-Campos, Taller (Des)cifradores de mensajes: una manera de presentar el funcionament intern d’un compilador a infants de 6 a 12 anys des de l’experimentació artística , Artnodes: Núm. 30
- Franziska Aigner, Katja Čičigoj, Sobre la diferència que marca la diferència i com hi ha coses que arriben a ser rellevants i altres que no. L’agència i la subjectivitat política en el nou materialisme feminista de Karen Barad , Artnodes: Núm. 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
<< < 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.