Cap a una nova classe d'ésser : El cos augmentat
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La quantitat de biomassa de cèl·lules i teixits vius dissociats és de milers de tones. Aquests fragments no encaixen en les classificacions biològiques o culturals actuals. La noció de cos augmentat desenvolupada pel projecte TC(A (Tissue Culture ( Art, 'Cultiu de Teixits i Art') es pot veure com una manera de definir aquesta categoria de vida i, al mateix temps, com un intent de desestabilitzar algunes de les arrelades percepcions de la classificació dels éssers vius. El cos augmentat és una amalgamació de la vida del teixit i del fenotip ampliat humà -un cos unificat per a fragments vius incorporis, un dispositiu ontològic, pensat per a fer veure la necessitat de reexaminar les taxonomies i les percepcions jeràrquiques de la vida actuals. El cos augmentat és una metàfora tangible per a l'ideal utòpic d'absència de víctimes; al mateix temps, paradoxalment, és una encarnació del sacrifici de la víctima.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles similars
- Hortensia 1979 Mínguez García, Carles 1979 Méndez Llopis, De l’electrografia a la gràfica expandida: una visió sobre la impressió digital avui i els seus processos d’hibridació , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- María Teresa Vilariño Picos, Intermèdia / Transmèdia (litat) com a models d'un mètode de recerca literari i cultural , Artnodes: Núm. 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Joan Soler-Adillon, El material intangible de l'art interactiu: agència, comportament i emergència , Artnodes: Núm. 16: (Novembre 2015). NODE 16. Art Matters II (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Jose-Antonio Soriano-Colchero, L’anamorfosi en l’art contemporani , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Rosa Núñez-Pacheco, Phillip Penix-Tadsen, Trajectòries teòriques divergents en els estudis de jocs: un repàs bibliogràfic , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- krizia Nardini, Esdevenir un altre: el pensament encarnat i la «matèria o importància transformadora» de la teorització del (nou) materialisme feminista , Artnodes: Núm. 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Borja Jaume Pérez, Art i realitat augmentada. Il·lusions òptiques en l'espai híbrid , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Sara Coleman, Travessant la xarxa. Art, tèxtils i tecnologia digital , Artnodes: Núm. 30
- Alejandro Lozano, Modes i estètiques de l’espera en els videojocs , Artnodes: Núm. 30
- Thomas Zummer, Annexos de veu , Artnodes: Núm. 12: (Novembre 2012). NODE 12. Materialitat (coord.: Pau Alsina)
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.