Cap a una nova classe d'ésser : El cos augmentat
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La quantitat de biomassa de cèl·lules i teixits vius dissociats és de milers de tones. Aquests fragments no encaixen en les classificacions biològiques o culturals actuals. La noció de cos augmentat desenvolupada pel projecte TC(A (Tissue Culture ( Art, 'Cultiu de Teixits i Art') es pot veure com una manera de definir aquesta categoria de vida i, al mateix temps, com un intent de desestabilitzar algunes de les arrelades percepcions de la classificació dels éssers vius. El cos augmentat és una amalgamació de la vida del teixit i del fenotip ampliat humà -un cos unificat per a fragments vius incorporis, un dispositiu ontològic, pensat per a fer veure la necessitat de reexaminar les taxonomies i les percepcions jeràrquiques de la vida actuals. El cos augmentat és una metàfora tangible per a l'ideal utòpic d'absència de víctimes; al mateix temps, paradoxalment, és una encarnació del sacrifici de la víctima.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles similars
- Christa Sommerer, Laurent Mignonneau, Life Spacies i Life Spacies II: modelar sistemes complexos per a art interactiu , Artnodes: Núm. 9: (Desembre 2009). NODE 9. Complexitat (coord.: Pau Alsina, Josep Perelló)
- Andreu Belsunces, Laura Benítez Valero, Ulrich Brandstätter, César Escudero, Fabricio Lamoncha, Paula Pin, Enrique Tomás, Diffractive Interfaces: la difracció com a metodologia d'investigació artística , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Alex Arteaga, Estètica corporitzada i situada; Un enfocament enactiu a una noció cognitiva d'estètica , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Meredith Tromble, Una cuestión muy compleja: colaboraciones entre arte y geobiología , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Borja Jaume Pérez, Art i realitat augmentada. Il·lusions òptiques en l'espai híbrid , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Mikel Otxoteko, VJING. Estètica i política de la imatge-ambient , Artnodes: Núm. 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- krizia Nardini, Esdevenir un altre: el pensament encarnat i la «matèria o importància transformadora» de la teorització del (nou) materialisme feminista , Artnodes: Núm. 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Pilar Rosado Rodrigo, Ferran Reverter Comes, Vistes panoràmiques sobre el patrimoni visual col·lectiu mitjançant les xarxes neuronals convolucionals. Les exposicions Revolutionary Arkive i Mnemosyne 2.0 de Pilar Rosado , Artnodes: Núm. 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Ana Soledad Sedano-Solis, El teatre aplicat com a camp interdisciplinari de recerca en els estudis teatrals , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Alicia de Manuel Lozano, Objecte patològic / objecte panòptic. Disseny per a la transparència i optimització en dispositius portables , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.