Projecte de creació de Sai International Schools Filosofia educativa i pràctica pedagògica d’una nova generació d’escoles internacionals pioneres en l’educació integral en valors
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En aquest text, el Dr. Albert Ferrer culmina publicacions anteriors a la Universitat Ramon Llull i journals internacionals en anglès, especialment a l’Índia, on presentava una filosofia de l’educació i una pedagogia des de l’Índia en contrast amb els sistemes educatius moderns a Occident. En el present text, el Dr. Ferrer ens ofereix un nou projecte educatiu del qual és fundador, i que consisteix essencialment a conciliar aquesta tradició educativa profunda de l’Índia, en consonància amb tradicions similars de l’Europa antiga, amb el millor i més humanístic dels sistemes pedagògics contemporanis d’Occident. Es tracta, en definitiva, de posar en marxa un nou col·legi que vinculi l’àmbit de les escoles internacionals i el de les escoles integrals en valors humans, conjugant l’excel·lència acadèmica orientada al pensament, la creativitat artística, l’educació en valors i la indagació de l’ésser interior, en una perspectiva cosmopolita i en un ambient de diàleg intercultural. El nou centre pilot al sud de l’Índia s’adscriurà al prestigiós International Baccalaureate de Ginebra. Es tracta, en definitiva, d’una proposta d’educació integral a escala internacional i en una dimensió intercultural Orient/ Occident, tot aprenent al mateix temps de la millor formació acadèmica d’Europa i d’Occident i de la més profunda educació espiritual en valors de l’Índia i l’Àsia budista. Es tracta, també, de participar en l’elaboració d’una nova teoria del coneixement en la cruïlla entre les grans tradicions de filosofia mística de la humanitat i les diverses branques de la nova ciència d’avui dia (física quàntica, teoria relacional, ecologia profunda, psicologia transpersonal, medicina energètica, salut integral, estudis psicosomàtics, etc.): un fonament epistemològic i una evidència empírica per l’educació en valors en l’albada d’un nou paradigma integral, davant les fal·làcies del materialisme i mecanicisme moderns i l’alienacio que han produït.
PARAULES CLAU: Educació, Educació integral, Educació en valors humans, Educació comparada, Filosofia comparada Orient i Occident.
Article Details
(c) Ars Brevis, 2021
Albert Ferrer, Sri Sathya Sai University (Índia)
Doctor en Filosofia per la Universitat de París-Sorbona
Membre de la Universitat de Cambridge
Professor a la Universitat de Barcelona
Docència a Casa Àsia
I a Departaments de la Generalitat de Catalunya
Consultor en educació per a la Generalitat de Catalunya
Visiting Professor a Sri Sathya Sai University (Índia).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Albert Ferrer, From mainstream schooling to holistic education. A personal turnabout and a paradigm shift , Ars Brevis: Núm. 27 (2021)
- Albert Ferrer, From Newtonian physics to Quantum theory; From New science to Spiritual philosophy and wisdom: The crucial question of consciousness , Ars Brevis: Núm. 21 (2015)
- Albert Ferrer, Del diàleg intercultural al diàleg interior. Reflexions amb Raimon Pannikkar i J. Krishnamurti , Ars Brevis: 2010: Núm.: 16
- Albert Ferrer, Les visions de l’índia des d’europa: liberals, marxistes i romàntics. De l’imperialisme al diàleg , Ars Brevis: Núm. 24 (2018)
- Albert Ferrer, La Paideia grega: l'educació des de la saviesa a Occident , Ars Brevis: 2005: Núm.: 11
- Albert Ferrer, Filosofia i educació a l'Índia antiga (I). L'època vèdica , Ars Brevis: 2001: Núm.: 7
- Albert Ferrer, Integral value education towards the transformation of humanity and a new paradigm , Ars Brevis: Núm. 19 (2013)
- Albert Ferrer, Els mestres espirituals de l'Índia i l'educació , Ars Brevis: 2004: Núm.: 10
- Albert Ferrer, De la Paideia a l'Escola-Fàbrica. Naixement i crítica de l'educació moderna , Ars Brevis: 2006: Núm.: 12
- Albert Ferrer, Els drets humans: un concepte universal? La llibertat humana des de la saviesa i des de l'Orient , Ars Brevis: 2003: Núm.: 9