Principis neurodidàctics per a l’aprenentatge / Jesús C. Guillen, Félix Pardo, Anna Forés, Teresa Hernández, Carme Trinidad
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
Aquest article recull l’interès que està despertant en l’educació la contribució de les neurociències. Seran motiu d’aquest article donar a conèixer l'estat actual de les recerques en neurociències que es poden aplicar a l'educació, comprendre el perquè de la seva presència en la societat i en l’educació, així com donar a conèixer què és la neurodidàctica, d’on neix i quins són els seus principis per a l’educació: saber el valor propositiu de les accions d’ensenyament–aprenentatge fonamentades en el coneixement del cervell. L’argumentació contrastada d’aquests principis ens ajudarà també a desmentir alguns dels «neuromites» o falses creences del coneixement del cervell en l’educació. Així mateix, també es vol evidenciar el paper de la neurodidàctica davant dels trastorns de l’aprenentatge per acabar parlant del rol i les funcions del neuroeducador/a
_______________________________________________________________________
Cet article recueille l’intérêt qu’éveille dans l’éducation la contribution des neurosciences. Il vise à faire connaître l’état actuel des recherches en neurosciences qui peuvent être appliquées à l’éducation, comprendre les raisons de leur présence dans la société et dans l’éducation, ainsi que faire connaître la neuro-didactique, d’où elle naît et quels sont ses principes pour l’éducation: connaître la valeur de proposition des actions d’enseignement-apprentissage fondées sur la connaissance du cerveau. L’argumentation contrastée de ces principes nous aidera aussi à démentir certains «neuro-mythes» ou fausses croyances de la connaissance du cerveau dans l’éducation. Parallèlement, nous voulons aussi mettre en évidence le rôle de la neuro-didactique face aux altérations de l’apprentissage pour parler finalement du rôle et des fonctions du/de la neuro-éducateur/trice.
Article Details
Derechos de autor
Temps d’Educació conserva el derecho de la primera publicación del artículo, concediendo al autor los derechos de autoría. Además, todos los contenidos publicados en Temps d’Educació están sujetos a la licencia Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Sandra Costa, Anna Forés i Miravalles, Marta , 1968- Burguet i Arfelis, Los tutores de resiliencia en la educación social , Temps d'Educació: 2014: Núm.: 46
- Anna Forés i Miravalles, Joana M. Sancho, Cristina Alonso Cano, La indagación en la educación superior. Implicación y corresponsabilidad en el acto de enseñar y aprender en la universidad , Temps d'Educació: 2010: Núm.: 38
- Marta , 1968- Burguet i Arfelis, Anna Forés i Miravalles, La resiliencia, forjando los tiempos de las posibilidades , Temps d'Educació: 2014: Núm.: 46
- Anna Forés i Miravalles, Educació per a una cultura de pau , Temps d'Educació: 2015: Núm.: 48