Història cultural, història postsocial, pedagogia de la reiteració: entre la recerca de la veritat i el manteniment de la conversa
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Xavier Laudo Castillo
Aquest article fa un balanç de les perspectives historiogràfiques posteriors als girs hermenèutic i lingüístic. S'elabora una introducció al significat epistemològic d'aquests girs i s'estudien els diferents tipus d'història a què han donat lloc: història cultural, història conceptual, història postsocial. També s'introdueix la pedagogia de la reiteració, una metodologia educativa relacionada amb el tractament pedagògic de la història en relació als canvis de paradigma que s'aborden en aquest treball. ____________________________________________________ Cet article fait un bilan des perspectives historiographiques postérieures aux tournants herméneutique et linguistique. Nous avons élaboré une introduction au signifié épistémologique de ces tournants et étudié les différents types d'histoire auxquels ils ont donné lieu: histoire culturelle, histoire conceptuelle, histoire post-sociale. Nous introduisons aussi la pédagogie de la réitération, une méthodologie éducative en rapport avec le traitement pédagogique de l'histoire en relation aux changements de paradigme qui sont abordés dans ce travail.
Paraules clau
història de l'educació, filosofia de l'educació, història cultural, història conceptual, història postsocial, pedagogia de la reiteració, hermenèutica, postmodernitat / histoire de l’éducation, philosophie de l’éducation, histoire culturelle..
Article Details
Com citar
Laudo Castillo, Xavier. “Història cultural, història postsocial, pedagogia de la reiteració: entre la recerca de la veritat i el manteniment de la conversa”. Temps d’Educació, no. 44, pp. 13-32, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/268246.
Drets
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Albert Esteruelas i Teixidó, Xavier Laudo Castillo, La pedagogia 'povera': una pedagogia del reciclatge / La pédagogie ‘povera’ : une pédagogie du recyclage , Temps d'Educació: 2015: Núm.: 48
- Xavier Laudo Castillo, El mestre ignorant: la filosofia de l'educació de Joseph Jacotot , Temps d'Educació: 2005: Núm.: 29
- Xavier Laudo Castillo, Conrad Vilanou i Torrano, El pensament dialèctic i sintètic en la filosofia de l’educació durant el segle XX , Temps d'Educació: 2011: Núm.: 41
- Xavier Laudo Castillo, "Reflexos d'Apol-lo". Educació i esport a la Mediterrània antiga , Temps d'Educació: 2007: Núm.: 32
- Albert Esteruelas i Teixidó, Xavier Laudo Castillo, Exploracions pedagògiques i altres pedagogies , Temps d'Educació: 2015: Núm.: 48
- Xavier Laudo Castillo, Una pedagogia fenomenològicohermenèutica , Temps d'Educació: 2004: Núm.: 28
- Xavier Laudo Castillo, Sobre la possibilitat d'una pedagogia republicanista en ambients nòmades i cosmopolites , Temps d'Educació: 2006: Núm.: 31
- Xavier Laudo Castillo, Pedagogies de la liquiditat , Temps d'Educació: 2006: Núm.: 30