Percepcions dels estudiants universitaris llatinoamericans sobre les xarxes socials i el treball en grup

Main Article Content

Verónica Marín Díaz
Julio Cabero Almenara

En els últims temps la formació universitària ha estat força centrada en l’entorn d’internet i de les eines del web 2.0. En aquest entramat es destaquen les classificades com a programari social, essent les xarxes socials les que desperten més atenció. En l’àmbit educatiu les xarxes socials s’han anat dibuixant com un recurs d’un gran valor didàctic, atès que els estudiants que avui habiten les aules universitàries viuen immersos en aquestes xarxes. La visió constructivista de l’ensenyament, recolzada fonamentalment en el treball en grup dels estudiants, es pot alimentar amb aquesta mena de recursos, perquè potència, entre altres aspectes, la socialització, la cerca d’informació, l’assoliment d’una meta comuna, etc.; però per a això l’alumne ha de tenir actituds positives per a treballar en grup. En aquest treball, fet amb estudiants de l’Argentina, Espanya, la República Dominicana i Veneçuela, exposem els resultats obtinguts en un estudi sobre el grau de coneixement que té l’alumnat de les xarxes socials i les seves percepcions per a treballar en grup. Entre les troballes es destaca que els estudiants tenen una percepció elevada del treball en grup, juntament amb la possibilitat de treballar en línia amb companys que no són a la seva mateixa zona geogràfica.

Paraules clau
internet, programari social, universitaris, xarxes socials

Article Details

Com citar
Marín Díaz, Verónica; and Cabero Almenara, Julio. “Percepcions dels estudiants universitaris llatinoamericans sobre les xarxes socials i el treball en grup”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 10, no. 2, pp. 219-235 | 462, doi:10.7238/rusc.v10i2.1728.
Biografies de l'autor/a

Verónica Marín Díaz, Professora titular d’Educació Mediàtica

Directora del màster d’Educació Inclusiva de la Universitat de Còrdova, coordinadora del grau d’Educació Primària en aquesta universitat i coordinadora del grup Comunicar a la província de Còrdova. Desenvolupa la seva docència en la línia de recerca de l’educació mediàtica i la dimensió educativa de les TIC, i en la formació tecnològica dels docents universitaris i el camp dels videojocs. Ha publicat en revistes nacionals i internacionals de prestigi reconegut.

Julio Cabero Almenara, Catedràtic de Tecnologia Educativa

Director del Secretariat de Recursos Audiovisuals i Noves Tecnologies de la Universitat de Sevilla, director de la revista Pixel Bit, Revista de Medios y Educación. Desenvolupa la docència en el camp de les noves tecnologies; la seva línia de recerca gira entorn de les TIC, l’e-learning i la formació tecnològica del professorat universitari. Ha publicat en revistes nacionals i internacionals de prestigi reconegut.