Percepcions dels estudiants universitaris llatinoamericans sobre les xarxes socials i el treball en grup
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En els últims temps la formació universitària ha estat força centrada en l’entorn d’internet i de les eines del web 2.0. En aquest entramat es destaquen les classificades com a programari social, essent les xarxes socials les que desperten més atenció. En l’àmbit educatiu les xarxes socials s’han anat dibuixant com un recurs d’un gran valor didàctic, atès que els estudiants que avui habiten les aules universitàries viuen immersos en aquestes xarxes. La visió constructivista de l’ensenyament, recolzada fonamentalment en el treball en grup dels estudiants, es pot alimentar amb aquesta mena de recursos, perquè potència, entre altres aspectes, la socialització, la cerca d’informació, l’assoliment d’una meta comuna, etc.; però per a això l’alumne ha de tenir actituds positives per a treballar en grup. En aquest treball, fet amb estudiants de l’Argentina, Espanya, la República Dominicana i Veneçuela, exposem els resultats obtinguts en un estudi sobre el grau de coneixement que té l’alumnat de les xarxes socials i les seves percepcions per a treballar en grup. Entre les troballes es destaca que els estudiants tenen una percepció elevada del treball en grup, juntament amb la possibilitat de treballar en línia amb companys que no són a la seva mateixa zona geogràfica.
Article Details
Verónica Marín Díaz, Professora titular d’Educació Mediàtica
Directora del màster d’Educació Inclusiva de la Universitat de Còrdova, coordinadora del grau d’Educació Primària en aquesta universitat i coordinadora del grup Comunicar a la província de Còrdova. Desenvolupa la seva docència en la línia de recerca de l’educació mediàtica i la dimensió educativa de les TIC, i en la formació tecnològica dels docents universitaris i el camp dels videojocs. Ha publicat en revistes nacionals i internacionals de prestigi reconegut.
Julio Cabero Almenara, Catedràtic de Tecnologia Educativa
Director del Secretariat de Recursos Audiovisuals i Noves Tecnologies de la Universitat de Sevilla, director de la revista Pixel Bit, Revista de Medios y Educación. Desenvolupa la docència en el camp de les noves tecnologies; la seva línia de recerca gira entorn de les TIC, l’e-learning i la formació tecnològica del professorat universitari. Ha publicat en revistes nacionals i internacionals de prestigi reconegut.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Julio Cabero Almenara, Mª del Carmen Llorente Cejudo, Juan Antonio Morales Lozano, Aportacions a l’aprenentatge virtual des d’un estudi de bones pràctiques a les universitats andaluses , RUSC, Universities & Knowledge Society: 2013: Vol.: 10 Núm.: 1
- Julio Cabero Almenara, Bases pedagógicas del e-learning , RUSC, Universities & Knowledge Society: 2006: Vol.: 3 Núm.: 1
- Julio Cabero Almenara, María del Carmen Llorente Cejudo, L'experiència formativa dels alumnes al Campus Andalús Virtual (CAV) , RUSC, Universities & Knowledge Society: 2010: Vol.: 7 Núm.: 2
- Julio Cabero Almenara, Eloy López Meneses, Cristóbal Ballesteros Regaña, Experiències universitàries innovadores amb blogs per a la millora de la praxi educativa en el context europeu , RUSC, Universities & Knowledge Society: 2009: Vol.: 6 Núm.: 2