Imatges fotogràfiques com a mitjà de relació entre exreclusos i societat. Una proposta d´aprenentatge-servei per a les arts
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Eva Gregori Giralt
Universitat de Barcelona
Encara no s´ha arribat a un acord sobre allò que caracteritza l´aprenentatge-servei en relació amb d´altres metodologies. La idea de potenciar la reflexió de l´estudiant sobre el servei que pot prestar a la societat és un dels pilars fonamentals de l´ApS i encaixa bé amb la formació dels futurs professionals. El present article descriu l´experiència d´idear un projecte d´ApS utilitzant la fotografia com a mitjà d´expressió del col.lectiu d´expresos i de sensibilització de la societat. El projecte fou plantejat en el marc d´una assignatura de formació bàsica del grau de Belles Arts amb l´objectiu d´introduir l´estudiant en el context universitari de les arts, ajudar-lo a vincular el seu discurs artístic amb la pròpia tradició cultural i convidar-lo a intervenir en la societat com a professional.
Paraules clau
Aprenentatge-servei, fotografia, art, exreclús, educació superior
Article Details
Com citar
Gregori Giralt, Eva. “Imatges fotogràfiques com a mitjà de relació entre exreclusos i societat. Una proposta d´aprenentatge-servei per a les arts”. Observar, no. 8, pp. 57-70, https://raco.cat/index.php/Observar/article/view/286835.
Drets
Drets d'autor
Els continguts publicats en OBSERVAR estan subjectes a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 2.5 de Creative Commons. En conseqüència, hom en permet la còpia, distribució i comunicació pública dels esmentats continguts sempre que se citi l’autor de l’original i la revista OBSERVAR, però estan expressament prohibits els usos comercials i la utilització dels esmentats continguts per a la realització d’obres derivades. El text complet de la llicència es pot consultar a: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/deed.caArticles més llegits del mateix autor/a
- Eva Gregori Giralt, La carpeta d'aprenentatge: què, com i per què , Observar: 2009: Núm.: 3
- Eva Gregori Giralt, El problema de la validesa en la carpeta d´aprenentatge: anàlisi d´una proposta en els estudis universitaris de les arts , Observar: 2015: Núm. 9
- José Luis Menéndez Varela, Eva Gregori Giralt, Guillem Antequera Gallego, Análisis bibliométrico sobre el Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) en la educación superior a partir de la base de datos ERIC , Observar: 2010: Núm.: 4
- Eva Gregori Giralt, El repòs en agitació i l'impuls de joc: algunes reflexions sobre les teories de B. Pascal i F. Schiller sobre el fracàs del projecte humà , Observar: 2011: Núm.: 5
- Eva Gregori Giralt, Ironías de la ironía: argumento dialéctico, figura retórica o categoría estética , Observar: 2012: Núm. 6
- Eva Gregori Giralt, L´escombra i el cavall: algunes reflexions sobre la humanitat del joc , Observar: 2013: Núm. 7
- José Luis Menéndez Varela, Eva Gregori Giralt, L'estimació de la càrrega de treball de l'estudiant. Anàlisi d'una proposta per als estudis universitaris de les arts , Observar: 2008: Núm.: 2
- Eva Gregori Giralt, El model de Súnion i el pronòstic de l'educació permanent. Allò pendent des d'una doble perspectiva , Observar: 2007: Núm.: 1
- Eva Gregori Giralt, La percepción de los estudiantes universitarios de Bellas Artes sobre sus dificultades de aprendizaje: el caso de la competencia de búsqueda y selección de información relevante , Observar: 2010: Núm.: 4
- José Luis Menéndez Varela, Eva Gregori Giralt, Las rúbricas en la valoración de las guías docentes. Reflexiones sobre su impacto en la mejora educativa , Observar: Vol. 1 Núm. 10 (2016)