Desenvolupant la competència de modelització mitjançant l'ús i aplicació d'analogies entorn al canvi químic
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
María del Mar Aragón
Didáctica de las Ciencias Experimentales. Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad de Cádiz
José María Oliva-Martínez
Didáctica de las Ciencias Experimentales. Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad de Cádiz
Antonio Navarrete
Didáctica de las Ciencias Experimentales. Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad de Cádiz
En aquest estudi s'analitza el paper del treball amb analogies en la mobilització i desenvolupament de capacitats i valors vinculats a l'activitat de modelització en ciències. concretament, s'estudien els processos que es relacionen amb l'ús i aplicació del model de canvi químic. La informació utilitzada per a l'anàlisi procedeix de 35 estudiants de tercer d'ESO amb els quals es va assajar una proposta d'ensenyament que emprava analogies com a recurs central i recurrent. el instrument fonamental de recollida de dades va consistir en el portafoli de l'alumne, si bé de forma complementària es va recórrer també a entrevistes individuals, al diari del professor i enregistraments. Les dades obtingudes mostren com l'entorn de treball plantejat oferir un escenari estimulant per a la posada en pràctica i desenvolupament d'habilitats, destreses i valors necessaris per utilitzar i aplicar els models apresos de la ciència escolar. No tots els alumnes es van beneficiar de la mateixa manera de aquest escenari, tot i que més de dos terços d'ells van evidenciar nivells apropiats en la competència de modelització.
Paraules clau
analogies, canvi químic, competència de modelització, modelització
Article Details
Com citar
Aragón, María del Mar et al. “Desenvolupant la competència de modelització mitjançant l’ús i aplicació d’analogies entorn al canvi químic”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 337-56, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287558.
Articles més llegits del mateix autor/a
- María del Mar Aragón Méndez, José María Oliva-Martínez, Antonio Navarrete Salvador, Evolución de los modelos explicativos de los alumnos en torno al cambio químico a través de una propuesta didáctica con analogías , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2013: Vol.: 31 Núm.: 2
- María del Mar Aragón-Méndez, José María Oliva-Martínez, Ángel Blanco-López, Abordando el cambio químico desde una perspectiva de modelización y contextualización : avance de resultados , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- José María Oliva-Martínez, Maria del Mar Aragón-Méndez, Modelización y pensamiento analógico en el aprendizaje del cambio químico , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Natalia Tenorio Jiménez, Lourdes Aragón Núñez, José María Oliva-Martínez, Progresión en las visiones epistemológicas de estudiantes de especialidades de ciencias del máster en profesorado de secundaria , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)