Desenvolupant la competència de modelització mitjançant l'ús i aplicació d'analogies entorn al canvi químic

Main Article Content

María del Mar Aragón
José María Oliva-Martínez
Antonio Navarrete
En aquest estudi s'analitza el paper del treball amb analogies en la mobilització i desenvolupament de capacitats i valors vinculats a l'activitat de modelització en ciències. concretament, s'estudien els processos que es relacionen amb l'ús i aplicació del model de canvi químic. La informació utilitzada per a l'anàlisi procedeix de 35 estudiants de tercer d'ESO amb els quals es va assajar una proposta d'ensenyament que emprava analogies com a recurs central i recurrent. el instrument fonamental de recollida de dades va consistir en el portafoli de l'alumne, si bé de forma complementària es va recórrer també a entrevistes individuals, al diari del professor i enregistraments. Les dades obtingudes mostren com l'entorn de treball plantejat oferir un escenari estimulant per a la posada en pràctica i desenvolupament d'habilitats, destreses i valors necessaris per utilitzar i aplicar els models apresos de la ciència escolar. No tots els alumnes es van beneficiar de la mateixa manera de aquest escenari, tot i que més de dos terços d'ells van evidenciar nivells apropiats en la competència de modelització.
Paraules clau
analogies, canvi químic, competència de modelització, modelització

Article Details

Com citar
Aragón, María del Mar et al. “Desenvolupant la competència de modelització mitjançant l’ús i aplicació d’analogies entorn al canvi químic”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 337-56, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287558.