Desarrollo de una unidad didáctica : el estudio del enlace químico en el bachillerato
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Alejandra García Franco
Andoni Garritz Ruiz
The planning and development of didactic units is an unbeatable element for preparing a set of lessons based on a constructivist approach, within the framework of a pedagogical content knowledge that impacts on science learning. We are presenting the details of the scientific and didactical analysis, also of the selection of objectives, pedagogical and assessment strategies for the presentation of the «chemical bonding» topic to two groups of students. We have reached several positive conclusions that include improvement on the fi nal objective of the didactic unit, trying to reach a general description of chemical bonding in which the selection of models on it (covalent, ionic, metallic, residual, etc.) responds to different approaches of essentially the same electrostatic phenomenon.
Article Details
Com citar
García Franco, Alejandra; and Garritz Ruiz, Andoni. “Desarrollo de una unidad didáctica : el estudio del enlace químico en el bachillerato”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 24, no. 1, pp. 111-24, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/73536.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Andoni Garritz Ruiz, La enseñanza de la ciencia en una sociedad con incertidumbre y cambios acelerados , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2010: Vol.: 28 Núm.: 3
- Rosária Justi, José Antonio Chamizo Guerrero, Alejandra García Franco, Kristianne Lina Figueirêdo, Experiencias de formación de profesores de ciencias latinoamericanos sobre modelos y modelaje , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2011: Vol.: 29 Núm.: 3
- Alma Adrianna Gómez Galindo, Alejandra García Franco, Marina Koller Hernández, Relevancia de los hechos del mundo en la modelización : la milpa como hecho paradigmático para la selección artificial , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)