Caracterització de les concepcions de complexitat d'un grup d'investigadors de l'educació ambiental
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Genina Calafell Subirà
Dpt. didàctica matemàtica i cienciees experimentals. UAB
Neus Banqué Martinez
Univesitat Autònoma de Barcelona
La recerca presenta la caracterització de les concepcions de complexitat d'un grup d'investigadors d'educació ambiental (EA). L'article parteix de la hipòtesi que l'EA com a disciplina evoluciona i incorpora la complexitat. El referent teòric són les aportacions de la complexitat a l'educació ambiental (perspectiva epistemològica i ontològica). La metodologia és de caràcter descriptiu i interpretatiu amb una anàlisi de dades mixt (qualitatiu i quantitatiu). Els resultats aporten (1) àmbits, categories i subcategories que orienten l'anàlisi de les concepcions de la complexitat i (2) aportacions i reflexions sobre com s'incorpora la complexitat en el camp de l'EA i perspectives futures.
Paraules clau
educació ambiental, complexitat, concepcions, paradigma, metodologia complexa
Article Details
Com citar
Calafell Subirà, Genina; and Banqué Martinez, Neus. “Caracterització de les concepcions de complexitat d’un grup d’investigadors de l’educació ambiental”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 35, no. 1, pp. 53-69, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/319568.
Biografies de l'autor/a
Genina Calafell Subirà, Dpt. didàctica matemàtica i cienciees experimentals. UAB
Profesora e investigadora. Dpt. didàctica matemàtica i cienciees experimentals.Neus Banqué Martinez, Univesitat Autònoma de Barcelona
Profesora e investigadora. Dpt. didàctica matemàtica i cienciees experimentals.Articles més llegits del mateix autor/a
- Genina Calafell Subirà, Josep Bonil Gargallo, Identificació i caracterització de les concepcions de medi ambient d'un grup de professionals de la educació ambiental , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Genina Calafell Subirá, Neus Banqué Martínez, La Feria de Ciencias, una oportunidad para ambientalizar una asignatura de la formación inicial de maestros en educación infantil , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Salvador Viciana Caballero, Mercè Junyent i Pubill, Genina Calafell Subirà, Análisis de un modelo formativo para avanzar en la ambientalización curricular : transferencia en diversidad de contextos , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Neus Banqué Martínez, Genina Calafell Subirá, Competencias profesionales para la innovación de equipos educativos en contextos de didáctica de las ciencias: un instrumento evaluativo desde la complejidad , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)