Caracterització de les concepcions de complexitat d'un grup d'investigadors de l'educació ambiental

Main Article Content

Genina Calafell Subirà
Neus Banqué Martinez
La recerca presenta la caracterització de les concepcions de complexitat d'un grup d'investigadors d'educació ambiental (EA). L'article parteix de la hipòtesi que l'EA com a disciplina evoluciona i incorpora la complexitat. El referent teòric són les aportacions de la complexitat a l'educació ambiental (perspectiva epistemològica i ontològica). La metodologia és de caràcter descriptiu i interpretatiu amb una anàlisi de dades mixt (qualitatiu i quantitatiu). Els resultats aporten (1) àmbits, categories i subcategories que orienten l'anàlisi de les concepcions de la complexitat i (2) aportacions i reflexions sobre com s'incorpora la complexitat en el camp de l'EA i perspectives futures.
Paraules clau
educació ambiental, complexitat, concepcions, paradigma, metodologia complexa

Article Details

Com citar
Calafell Subirà, Genina; and Banqué Martinez, Neus. “Caracterització de les concepcions de complexitat d’un grup d’investigadors de l’educació ambiental”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 35, no. 1, pp. 53-69, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/319568.
Biografies de l'autor/a

Genina Calafell Subirà, Dpt. didàctica matemàtica i cienciees experimentals. UAB

Profesora e investigadora. Dpt. didàctica matemàtica i cienciees experimentals.

Neus Banqué Martinez, Univesitat Autònoma de Barcelona

Profesora e investigadora. Dpt. didàctica matemàtica i cienciees experimentals.