Identificació i caracterització de les concepcions de medi ambient d'un grup de professionals de la educació ambiental
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Genina Calafell Subirà
Dpt. didàctica matemàtica i cienciees experimentals. UAB
Josep Bonil Gargallo
La investigació presenta la identificació i caracterització de les concepcions de mig ambient d'un grup de professionals de l'educació ambiental. El referent teòric de l'article són els corrents d'educació ambiental propostes per L. Sauvé (2004, 2010). La concepció de medi ambient de cada individu constitueix un indicador de la manera com orienta la seva acció educativa. L'acostament metodològic és qualitatiu, constituint un estudi de caràcter descriptiu i interpretatiu. Els resultats de la investigació permeten identificar patrons dels professionals segons les seves concepcions de medi ambient i caracteritzar-les prenent com a referència el grau de complexitat que reflecteixen.
Paraules clau
concepció de medi ambient, grau de complexitat, educació ambiental, constructivisme, professorat
Article Details
Com citar
Calafell Subirà, Genina; and Bonil Gargallo, Josep. “Identificació i caracterització de les concepcions de medi ambient d’un grup de professionals de la educació ambiental”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 205-2, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287566.
Biografia de l'autor/a
Josep Bonil Gargallo
Dpt. didàctica matemàtica i cienciees experimentals. UABArticles més llegits del mateix autor/a
- Genina Calafell Subirà, Neus Banqué Martinez, Caracterització de les concepcions de complexitat d'un grup d'investigadors de l'educació ambiental , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 35 Núm. 1 (2017)
- Genina Calafell Subirá, Neus Banqué Martínez, La Feria de Ciencias, una oportunidad para ambientalizar una asignatura de la formación inicial de maestros en educación infantil , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Salvador Viciana Caballero, Mercè Junyent i Pubill, Genina Calafell Subirà, Análisis de un modelo formativo para avanzar en la ambientalización curricular : transferencia en diversidad de contextos , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Neus Banqué Martínez, Genina Calafell Subirá, Competencias profesionales para la innovación de equipos educativos en contextos de didáctica de las ciencias: un instrumento evaluativo desde la complejidad , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)