La cultura i el clima organitzacional a l’Educació Secundària
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Marina Tomàs i Folch
Diego Castro
Ramon Graells
Carme Sanjuan
Antoni Mas
La importància de l’educació secundària per al desenvolupament personal i social i les diferents problemàtiques que actualment presenta obliguen a fer diferents actuacions (polítiques, legals, científiques i tècniques) que permetin optimitzar i millorar la realitat actual. En el present article exposem resumidament les principals característiques d’una recerca que s’ha desenvolupat amb l’objectiu de millorar el funcionament dels centres d’educació secundària (IES) a partir del diagnòstic detallat de les variables cultura i clima organitzatius. Presentem una recerca desenvolupada per un equip de treball format per professors i directors d’IES, professionals de l’administració educativa i acadèmics del món universitari. Això ens ha permès fer un plantejament global i plural de la realitat i coordinar els diferents agents implicats i els professionals de l’àmbit. Partim presentant molt breument el marc teòric de referència. En segon lloc es determinen les bases metodològiques i els aspectes empírics de la recerca. A més del disseny dels instruments per al diagnòstic de la cultura i el clima dels centres. Finalment, es presenten resumidament els resultats i les principals conclusions de l’estudi.
Article Details
Com citar
Tomàs i Folch, Marina et al. “La cultura i el clima organitzacional a l’Educació Secundària”. Educar, no. 38, pp. 195-2, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/72355.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Diego Castro, Jordi Sans, Els plans d'autoprotecció: implicacions tècniques i educatives , Educar: Vol. 50 Núm. 2 (2014): La seguretat com a factor clau a les organitzacions educatives
- Marina Tomàs i Folch, Los problemas aritméticos de la enseñanza primaria. Estudio de dificultades y propuesta didáctica , Educar: 1990: Núm.: 17 Didàctica de les matemàtiques i de les ciències
- Marina Tomàs i Folch, Carme Armengol Asparó, Núria Borrell Felip, Diego Castro, M. Feixas, Reflexión del profesorado universitario sobre la propia formación, La.: Los seminarios CCUC , Educar: 2004: Núm.: 33 Formar i forma-se a la universitat. Formar y formarse en la universidad
- Marina Tomàs i Folch, Los conflictos organizativos, factor clave para el desarrollo organizativo de los centros educativos , Educar: 1995: Núm.: 19 Innovació educativa
- Diego Castro, Anna Díaz-Vicario, Presentació , Educar: Vol. 50 Núm. 2 (2014): La seguretat com a factor clau a les organitzacions educatives
- Diego Castro, Formación inicial del profesorado en la UPF. Principios pedagógicos y formas organizativas , Educar: 2004: Núm.: 33 Formar i forma-se a la universitat. Formar y formarse en la universidad
- Marina Tomàs i Folch, Presentació , Educar: 2001: Núm.: 28 La universidad en una época de transición