Els plans d'autoprotecció: implicacions tècniques i educatives
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquesta aportació vol resumir algunes consideracions de caire tècnic, legislatiu i pedagògic sobre els plans d’autoprotecció. Partim, per tant, del valor de la cultura de la prevenció com a enfoc de la seguretat dels centres educatius, que han vist evolucionar els postulats sobre aquesta àrea des de plantejaments extrems clarament terapèutics fins a enfocaments més d’orientació específica i preventiva. També es revisa l’evolució normativa i pedagògica dels plans d’autoprotecció. Els plans d’autoprotecció en el marc d’una escola que promou la seguretat es converteixen, a més d’un protocol de de gestió, en un instrument per a conscienciar i educar els hàbits i pautes per tal de viure de forma més segura i saludable. Finalment, s’analitza l’estructura dels plans d’autoprotecció des d’un enfocament cultural orientat en la seguretat integral.
Article Details
Diego Castro, UAB
Departament de Pedagogia AplicadaArticles més llegits del mateix autor/a
- Marina Tomàs i Folch, Diego Castro, Ramon Graells, Carme Sanjuan, Antoni Mas, La cultura i el clima organitzacional a l’Educació Secundària , Educar: 2006: Núm.: 38 Línies de recerca en la formació per al treball
- Marina Tomàs i Folch, Carme Armengol Asparó, Núria Borrell Felip, Diego Castro, M. Feixas, Reflexión del profesorado universitario sobre la propia formación, La.: Los seminarios CCUC , Educar: 2004: Núm.: 33 Formar i forma-se a la universitat. Formar y formarse en la universidad
- Diego Castro, Anna Díaz-Vicario, Presentació , Educar: Vol. 50 Núm. 2 (2014): La seguretat com a factor clau a les organitzacions educatives
- Diego Castro, Formación inicial del profesorado en la UPF. Principios pedagógicos y formas organizativas , Educar: 2004: Núm.: 33 Formar i forma-se a la universitat. Formar y formarse en la universidad