Els plans d'autoprotecció: implicacions tècniques i educatives

Main Article Content

Diego Castro
Jordi Sans

Aquesta aportació vol resumir algunes consideracions de caire tècnic, legislatiu i pedagògic sobre els plans d’autoprotecció. Partim, per tant, del valor de la cultura de la prevenció com a enfoc de la seguretat dels centres educatius, que han vist evolucionar els postulats sobre aquesta àrea des de plantejaments extrems clarament terapèutics fins a enfocaments més d’orientació específica i preventiva. També es revisa l’evolució normativa i pedagògica dels plans d’autoprotecció. Els plans d’autoprotecció en el marc d’una escola que promou la seguretat es converteixen, a més d’un protocol de de gestió, en un instrument per a conscienciar i educar els hàbits i pautes per tal de viure de forma més segura i saludable. Finalment, s’analitza l’estructura dels plans d’autoprotecció des d’un enfocament cultural orientat en la seguretat integral.

Paraules clau
seguretat escolar, plans d’autoprotecció, autoregulació, prevenció

Article Details

Com citar
Castro, Diego; and Sans, Jordi. “Els plans d’autoprotecció: implicacions tècniques i educatives”. Educar, vol.VOL 50, no. 2, pp. 265-84, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/287055.
Biografia de l'autor/a

Diego Castro, UAB

Departament de Pedagogia Aplicada