Resum
Vivim en una societat que canvia a un ritme trepidant, en què l’excés d’estímuls i el creixent ús de les noves tecnologies fan que l’estrès es converteixi en un fenomen cada cop més comú i amb repercussions més significatives, que afecta el benestar físic, psíquic i emocional de les persones. En aquest context, presentem el Mindfulness com una nova forma d’espiritualitat que ajuda l’educador social a comprendre el seu món interior alhora que dóna resposta a algunes de les necessitats actuals dels usuaris amb els quals treballa.Paraules clau
Referències
Armstrong, G. (2008). Talk at the Mind and Life Institute Scientist’s. Insight Meditation Society. Barre, MA.
Estruch, J. (1996). Secularització i pluralisme en la societat catalana d’avui. Barcelona: Institut d’Estudis Catalans.
Estruch, J.; Gomez, J.; Griera, Mar.; Iglesias, A. (2005). Les altres religions. Minories religioses a Catalunya. Barcelona: Mediterrània.
Fredrickson, B. L.; Cohn, M. A.; Coffey, K. A.; Pek, J.; Finkel, S. M. (2008). Open hearts build lives: Positive emotions, induced through lovingkindness meditation, build consequential personal resources. Journal of Personality and Social Psychology, 95(5), 1045-1062. http://dx.doi.org/10.1037/a0013262
Gunaratana, B. (2013). Meditar és senzill. La pràctica de l’atenció plena. Viena Edicions.
Kabat-Zinn, J. (1994). Wherever you go, there are you, Hyperion, New York.
Kabat-Zinn, J. (2013). Mindfulness para principiantes. Ed. Kairós.
Kabat-Zinn, J. (2017). Mindfulness en la vida cotidiana. Ed. Paidós.
Lama, D. (2016). Más allá de la religión. Ética para todo el mundo. Ediciones Dharma.
Nansen, Ll. (2017). Meditació zen. L’art de simplement ser. Viena Edicions.
Shapiro, S. L.; Astin, J. A.; Bishop, S. R.; Cordova, M. (2005). Mindfulness-Based Stress Reduction for Health Care Professionals: Results From a Randomized Trial. International Journal of Stress Management, 12(2), 164-176.
http://dx.doi.org/10.1037/1072-5245.12.2.164
Siegel, R. D.; Germer, C. K.; Olendzki, A. (2009). Mindfulness: “What Is It? Where Did It Come From?”. Didonna, F.. Clinical Handbook of Mindfulness, Springer, New York.
Siegel, D. (2012). Viaje al centro de la mente. Lo que significa ser humano. Barcelona: Editorial Paidós.
Simón, V. (2017). Aprender a practicar Mindfulness. Ed. Sello.
Schoeberlein, D. (2009). Mindfulness para enseñar y aprender: Estrategias prácticas para maestros y educadores. Ediciones Gaia.
Turanzas, J. (2012). Psicología Online - Mindfulness y sus beneficios en el ámbito educativo. Recuperat l’11 de desembre de 2016, a partir de http://www.psicologia-online.com/articulos/2015/Mindfulness-y-sus-beneficiosen-el-ambito-educativo.html
Vanistendael, S. (1994). Resilience: a few key issues. Malta: International Catholic Child Bureau.
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull