Espiritualitat sense religió. Mindfulness aplicat a l’educació social
PDF
PDF (Castellano)


Citacions a Google Acadèmic

Arxius complementaris

Sense títol

Com citar

Paris Romeu, Sònia. “Espiritualitat sense religió. Mindfulness aplicat a l’educació social”. Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, no. 69, pp. 65-83, doi:10.34810/EducacioSocialn69id337684.


Resum

Vivim en una societat que canvia a un ritme trepidant, en què l’excés d’estímuls i el creixent ús de les noves tecnologies fan que l’estrès es converteixi en un fenomen cada cop més comú i amb repercussions més significatives, que afecta el benestar físic, psíquic i emocional de les persones. En aquest context, presentem el Mindfulness com una nova forma d’espiritualitat que ajuda l’educador social a comprendre el seu món interior alhora que dóna resposta a algunes de les necessitats actuals dels usuaris amb els quals treballa.

Paraules clau

  • mindfulness
  • atenció plena
  • espiritualitat
  • educació social
  • acció socioeducativa
https://doi.org/10.34810/EducacioSocialn69id337684
PDF
PDF (Castellano)

Referències

Armstrong, G. (2008). Talk at the Mind and Life Institute Scientist’s. Insight Meditation Society. Barre, MA.

Estruch, J. (1996). Secularització i pluralisme en la societat catalana d’avui. Barcelona: Institut d’Estudis Catalans.

Estruch, J.; Gomez, J.; Griera, Mar.; Iglesias, A. (2005). Les altres religions. Minories religioses a Catalunya. Barcelona: Mediterrània.

Fredrickson, B. L.; Cohn, M. A.; Coffey, K. A.; Pek, J.; Finkel, S. M. (2008). Open hearts build lives: Positive emotions, induced through lovingkindness meditation, build consequential personal resources. Journal of Personality and Social Psychology, 95(5), 1045-1062. http://dx.doi.org/10.1037/a0013262

Gunaratana, B. (2013). Meditar és senzill. La pràctica de l’atenció plena. Viena Edicions.

Kabat-Zinn, J. (1994). Wherever you go, there are you, Hyperion, New York.

Kabat-Zinn, J. (2013). Mindfulness para principiantes. Ed. Kairós.

Kabat-Zinn, J. (2017). Mindfulness en la vida cotidiana. Ed. Paidós.

Lama, D. (2016). Más allá de la religión. Ética para todo el mundo. Ediciones Dharma.

Nansen, Ll. (2017). Meditació zen. L’art de simplement ser. Viena Edicions.

Shapiro, S. L.; Astin, J. A.; Bishop, S. R.; Cordova, M. (2005). Mindfulness-Based Stress Reduction for Health Care Professionals: Results From a Randomized Trial. International Journal of Stress Management, 12(2), 164-176.

http://dx.doi.org/10.1037/1072-5245.12.2.164

Siegel, R. D.; Germer, C. K.; Olendzki, A. (2009). Mindfulness: “What Is It? Where Did It Come From?”. Didonna, F.. Clinical Handbook of Mindfulness, Springer, New York.

Siegel, D. (2012). Viaje al centro de la mente. Lo que significa ser humano. Barcelona: Editorial Paidós.

Simón, V. (2017). Aprender a practicar Mindfulness. Ed. Sello.

Schoeberlein, D. (2009). Mindfulness para enseñar y aprender: Estrategias prácticas para maestros y educadores. Ediciones Gaia.

Turanzas, J. (2012). Psicología Online - Mindfulness y sus beneficios en el ámbito educativo. Recuperat l’11 de desembre de 2016, a partir de http://www.psicologia-online.com/articulos/2015/Mindfulness-y-sus-beneficiosen-el-ambito-educativo.html

Vanistendael, S. (1994). Resilience: a few key issues. Malta: International Catholic Child Bureau.