Resum
Els Serveis Socials continuen notant els efectes de la crisi i continuen sentint-se qüestionats
en la resposta que donen a les necessitats de la població. Per tant, cada vegada és més
necessari la formulació d’un nou model de serveis, consensuat al territori, que centri el
seu enfocament en la persona i en el seu entorn per donar una resposta més ajustada a les
necessitats de les persones. En l’article es pretén reflexionar sobre aquest tema i apuntar
diverses estratègies per millorar les intervencions al Servei Bàsic d’Atenció Social.
Paraules clau
Referències
Campanini, A. (2012). La intervención sistémica. Un modelo operativo para el Servicio Social. Argentina: Editores Miño y Dávila.
Casado, D.; Fantova, F. coord. (2007). Perfeccionamiento de los servicios sociales en España. Madrid: Fundación FOESSA.
Escartín, M. J. (2004). Familias multiproblemáticas y servicios sociales [en línia]. Universitat De Castilla - La Mancha: Facultat de Treball Social de Cuenca, núm. 6. <http://www.uclm.es/bits/sumario/28.asp#inicio>
Fantova, F. (2016). Los servicios sociales de la emergencia social a la estrategia de futuro [en línia]. <http://fantova.net/?page_id=46>
Federación Sartu (2011). “Estrategias profesionales para la inclusión social”. País Basc: creative commons. Fernández, D. (2010). “Gestió de serveis socials d’atenció primària a l’Hospitalet de Llobregat”. Revista de Treball Social, núm. 191, p. 53-63.
Huergo, J. (2006). El reconocimiento del “universo vocabular” y la prealimentación de las acciones estratégicas [en línia]. Universitat Nacional de La Plata: Centre de Comunicació i Educació, Facultat de Periodisme i Comunicació Social, p. 1-6. <http://www.unc.edu.ar/extension/vinculacion/solidaridad/convocatòria-a-estudiantes -2012/segundo-taller-deformacion2012/El%20reconocimien-to%20del%20201cuniverso %20vocabular201d%20y%20la%20prealimentacion%20de%20las%20acciones%20estrategicas%20_%20Por%20Jorge%20Huergo.pdf>
Lucea, M. A. [et al.] (2012). Manual de buenas prácticas en la intervención socioeducativa con familias. Madrid: Ed. Popular.Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de serveis socials.
Miller, W. R.; Rollnick, S. (2015). La entrevista motivacional. Barcelona: Paidós.
Morata, T. (2014). “Pedagogia Social Comunitària: un model d’intervenció socioeducativa integral”. Educació Social. Revista d’Intervenció Socioedu-cativa, 57, p. 13-32.
Núñez, V. (coord.) (2010). Encrucijadas de la educación social. Orientaciones, modelos y prácticas. Barcelona: Editorial UOC.
Pascual, J. M. (coord.). (2016). La millora dels serveis socials bàsics a Catalunya. Una proposta del tercer sector social [en línia]. Barcelona: Debats Catalunya Social, propostes des del tercer sector, <http://www.tercersector.cat/sites/ www.tercersector.cat/files/dossier_serveis_socials_0.pdf>
Pelegrí, X. (2011). Els serveis socials a Catalunya. Aportacions per al seu estudi. Lleida i Tarragona: Edicions de la Universitat de Lleida i de la Universitat Rovira i Virgili.Subirats, J. (dir.) [et al.] (2007). Los servicios sociales de atención primaria ante el cambio social. Madrid: Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales, Subdirección General de Información Administrativa y Publicaciones.
Úcar, X. (2016). “Els professionals d’allò socioeducatiu com a investigadors: la creació de coneixement”. Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa, 62, p. 11-23.Vilà, A. (2011). Serveis socials. Aspectes històrics, institucionals i legisla-tius. Barcelona: Editorial UOC.
Villegas, E.; Bellido, A. J.La teoría sistémica en trabajo social. Criterios de aplicación y observaciones críticas [en línia]. Alacant: 2015, p. 185-193. <http://rua.ua.es/dspace/bitstream/10045/5910/1/ ALT_01_15.pdf>Viscarret, J. (2007). Modelos y métodos de intervención en trabajo social. Madrid: Alianza Editorial.
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull