Una aproximació a l’estat actual dels Serveis Socials. Estratègies pràctiques per millorar les intervencions socioeducatives al Servei Bàsic d’Atenció Social
PDF
PDF (Castellano)


Citacions a Google Acadèmic

Arxius complementaris

Nova versió de l'article, adaptada a les normes de publicació de la revista

Com citar

Ferrer Santanach, Núria. “Una aproximació a l’estat actual dels Serveis Socials. Estratègies pràctiques per millorar les intervencions socioeducatives al Servei Bàsic d’Atenció Social”. Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, no. 65, pp. 158-74, doi:10.34810/EducacioSocialn65id315407.


Resum

Els Serveis Socials continuen notant els efectes de la crisi i continuen sentint-se qüestionats
en la resposta que donen a les necessitats de la població. Per tant, cada vegada és més
necessari la formulació d’un nou model de serveis, consensuat al territori, que centri el
seu enfocament en la persona i en el seu entorn per donar una resposta més ajustada a les
necessitats de les persones. En l’article es pretén reflexionar sobre aquest tema i apuntar
diverses estratègies per millorar les intervencions al Servei Bàsic d’Atenció Social.

 

Paraules clau

  • serveis socials
  • servei bàsic d’atenció social
  • intervenció socioeducativa
  • subjecte d’intervenció
  • apoderament personal i social
https://doi.org/10.34810/EducacioSocialn65id315407
PDF
PDF (Castellano)

Referències

Campanini, A. (2012). La intervención sistémica. Un modelo operativo para el Servicio Social. Argentina: Editores Miño y Dávila.

Casado, D.; Fantova, F. coord. (2007). Perfeccionamiento de los servicios sociales en España. Madrid: Fundación FOESSA.

Escartín, M. J. (2004). Familias multiproblemáticas y servicios sociales [en línia]. Universitat De Castilla - La Mancha: Facultat de Treball Social de Cuenca, núm. 6. <http://www.uclm.es/bits/sumario/28.asp#inicio>

Fantova, F. (2016). Los servicios sociales de la emergencia social a la estrategia de futuro [en línia]. <http://fantova.net/?page_id=46>

Federación Sartu (2011). “Estrategias profesionales para la inclusión social”. País Basc: creative commons. Fernández, D. (2010). “Gestió de serveis socials d’atenció primària a l’Hospitalet de Llobregat”. Revista de Treball Social, núm. 191, p. 53-63.

Huergo, J. (2006). El reconocimiento del “universo vocabular” y la prealimentación de las acciones estratégicas [en línia]. Universitat Nacional de La Plata: Centre de Comunicació i Educació, Facultat de Periodisme i Comunicació Social, p. 1-6. <http://www.unc.edu.ar/extension/vinculacion/solidaridad/convocatòria-a-estudiantes -2012/segundo-taller-deformacion2012/El%20reconocimien-to%20del%20201cuniverso %20vocabular201d%20y%20la%20prealimentacion%20de%20las%20acciones%20estrategicas%20_%20Por%20Jorge%20Huergo.pdf>

Lucea, M. A. [et al.] (2012). Manual de buenas prácticas en la intervención socioeducativa con familias. Madrid: Ed. Popular.Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de serveis socials.

Miller, W. R.; Rollnick, S. (2015). La entrevista motivacional. Barcelona: Paidós.

Morata, T. (2014). “Pedagogia Social Comunitària: un model d’intervenció socioeducativa integral”. Educació Social. Revista d’Intervenció Socioedu-cativa, 57, p. 13-32.

Núñez, V. (coord.) (2010). Encrucijadas de la educación social. Orientaciones, modelos y prácticas. Barcelona: Editorial UOC.

Pascual, J. M. (coord.). (2016). La millora dels serveis socials bàsics a Catalunya. Una proposta del tercer sector social [en línia]. Barcelona: Debats Catalunya Social, propostes des del tercer sector, <http://www.tercersector.cat/sites/ www.tercersector.cat/files/dossier_serveis_socials_0.pdf>

Pelegrí, X. (2011). Els serveis socials a Catalunya. Aportacions per al seu estudi. Lleida i Tarragona: Edicions de la Universitat de Lleida i de la Universitat Rovira i Virgili.Subirats, J. (dir.) [et al.] (2007). Los servicios sociales de atención primaria ante el cambio social. Madrid: Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales, Subdirección General de Información Administrativa y Publicaciones.

Úcar, X. (2016). “Els professionals d’allò socioeducatiu com a investigadors: la creació de coneixement”. Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa, 62, p. 11-23.Vilà, A. (2011). Serveis socials. Aspectes històrics, institucionals i legisla-tius. Barcelona: Editorial UOC.

Villegas, E.; Bellido, A. J.La teoría sistémica en trabajo social. Criterios de aplicación y observaciones críticas [en línia]. Alacant: 2015, p. 185-193. <http://rua.ua.es/dspace/bitstream/10045/5910/1/ ALT_01_15.pdf>Viscarret, J. (2007). Modelos y métodos de intervención en trabajo social. Madrid: Alianza Editorial.