Resum
En aquest article es presenta la “línia cronològica”, una de les tècniques utilitzades per avaluar participativament l’evolució i l’impacte de les accions comunitàries desenvolupades en tres territoris de la geografia catalana. Es tracta d’una tècnica inspirada en una experiència relatada per Tremblay i Gutberlet (2010) i adaptada als requeriments de la investigació que duem a terme. Aquest treball recull el procés, els resultats i les conclusions extretes de l’adaptació i l’aplicació d’aquesta tècnica en una de les comunitats implicades en l’avaluació participativa.
Paraules clau
Referències
Departament de Governació i Administracions Públiques (2009), Plans de Desenvolupament Comunitari. Document marc. Juny de 2008. Secretaria d’Acció Ciutadana.
Lennie, June. (2005), “An Evaluation Capacity-Building Process for Sustainable Community IT Initiatives. Empowering and Disempowering Impacts.” Evaluation. The International Journal of Theory, Research and Practice, 11 (4), 390-414
Plottu, Béatrice; Plottu, Eric. (2009), “Approaches to participation in evaluation: some conditions for Implementation”. Evaluation, 15: 343-359.
Smits, Pernelle A.; Champagne, François; et al. (2010), “A mixed method study of Propensity for Participatory Evaluation” [accepted manuscript]. Evaluation and Program Panning.
Trembley, Crystal; Gutberlet, Jutta (2010), “Empowerment through participation: assessing the voices of leaders from recycling cooperatives in São Paulo, Brazil”. Community Development Journal Advance Access, 19 de Octubre.
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull