Enlace químico y estructura: construcción de modelos y explicaciones a partir de datos experimentales
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Vicente Talanquer
Reformes educatives en l'ensenyament de les ciències a tots els àmbits educatius en els últims trenta anys han
posat l'èmfasi en la necessitat d'involucrar els estudiants d'una manera més activa en la construcció del coneixement
propi. En particular, s'espera que els estudiants no només adquireixin coneixements fonamentals, sinó també
que comprenguin com aquests coneixements es generen a partir d'observacions i mesures. En aquesta contribució
es descriu una seqüència d'activitats guiada per aquesta filosofia educativa i implementada en un curs de química general en l'àmbit universitari.
posat l'èmfasi en la necessitat d'involucrar els estudiants d'una manera més activa en la construcció del coneixement
propi. En particular, s'espera que els estudiants no només adquireixin coneixements fonamentals, sinó també
que comprenguin com aquests coneixements es generen a partir d'observacions i mesures. En aquesta contribució
es descriu una seqüència d'activitats guiada per aquesta filosofia educativa i implementada en un curs de química general en l'àmbit universitari.
Article Details
Com citar
Talanquer, Vicente. “Enlace químico y estructura: construcción de modelos y explicaciones a partir de datos experimentales”. Educació química, no. 21, pp. 26-32, https://raco.cat/index.php/EduQ/article/view/319932.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Vicente Talanquer, La progresión de los aprendizajes sobre la composición, estructura y transformación química de la materia , Educació química: Núm. 27 (2020)
- Vicente Talanquer, Desarrollando pensamiento químico en contextos sociales y ambientales , Educació química: Núm. 17 (2014)
- Vicente Talanquer, Construyendo puentes conceptuales entre las varias escalas y dimensiones de los modelos químicos , Educació química: Núm. 5 (2010)
- Vicente Talanquer, ¿Cómo progresan las ideas de los estudiantes sobre las relaciones estructura-propiedades? , Educació química: Núm. 28 (2021)
- Vicente Talanquer, Atendiendo a la historia y la filosofía de la química en la conceptualización y desarrollo del currículo , Educació química: Núm. 29 (2021)