L’arxiu Armènia. Un projecte de Ramon Llull
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L’arxiu Armènia és el relat d’una recerca inconclusa. Centrant-me en una lectura de la Vita Coaetanea del filòsof, poeta i místic mallorquí, Ramon Llull (1232-1316), el meu objectiu en aquest article és dur a terme una manera de pensament situada en la cruïlla entre el tractat científic, l’autobiografia, el document històric i la ficció literària. El model d’arxiu de L’arxiu Armènia es refereix a una compilació i un procés de compilació en què les línies de recerca històriques, filosòfiques i poètiques s’entrecreuen en combinacions canviants. Aquest article és el primer lliurament d’un treball més ampli en curs.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Amador Vega, 2024
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Amador Vega, Universitat Pompeu Fabra
Barcelona, 1958. Llicenciatura en Filosofia, Universitat de Barcelona, 1982; doctorat en Filosofia, Universitat Albert-Ludwigs de Friburg (Alemanya), 1992. És president en Teoria de l’estètica i l’art en el Departament d’Humanitats, Universitat Pompeu Fabra; i és director de la Fundació Joan Miró-UPF d’Art Contemporani. Va ser professor visitant Joan Coromines a la Universitat de Chicago (2007), professor visitant a la Universitat Saint-Joseph de Beirut (2010), professor visitant al Hochschule für Gestaltung (Alemanya) / Universitat d’Art i Disseny de Karlsruhe (2016-17), i ha estat professor convidat al Carl G. Jung Institute de Zuric des de 2014. És autor de nombrosos llibres sobre temes com l’art del segle XX, el misticisme i el pensament religiós, i sobre figures com Mark Rothko, Rainer Maria Rilke i Meister Eckhart. Els seus últims llibres inclouen: Ramon Llull’s Method of Thought and Artistic Practice (amb P. Weibel i S. Zielinski), Minnesota University Press, 2019), Tentativas sobre el vacío. Ensayos de estética y religión (Fragmenta 2021).
Harman, Graham. Towards speculative realism: Essays and Lectures. Winchester, Hampshire UK: John Hunt Publishing Ltd, 2010.
Llull, Ramon. A Contemporary Life (Vita Coaetanea). Barcelona: Barcino-Tamesis, 2010.
Meillassoux, Quentin. Apres la finitude. Essai sur la nécessité de la contingence. Paris: Seuil, 2006.
Pasqual, Antonio Raymundo. Vida del Beato Raymundo Lulio, mártir y doctor iluminado. Palma: Imprenta Juan Villalonga, 1890.
Rubio, Josep E. “Thought: The Art”. In: Alexander Fidora and Josep E. Rubio (eds.). Raimundus Lullus. An Introduction to his Life, Works and Thought (Turnhout: Brepols, 2008).
Vega, Amador; Peter Weibel and Siegfried Zielinski. Dia-Logos. Ramon Llull’s Method of Thought and Artistic Practice. Minneapolis: The University of Minnesota Press, 2018.
Zielinski, Siegfried. “Bedeutsame Verschiebungen. Auf dem Weg zu einem Institut für Südliche Modernitäten [ISM]. In: Herausgegeben von Ziegfried Zielinski und Eckhard Fürlus. Variantologie. Zur Tiefenzeit der Beziehungen von Kunst, Wissenschaft & Technik. (Berlin: Kadmos, 2013).
Articles similars
- Marcelino García, Nous mites i ciència-ficció. Pensant l'objecte tecnològic des de l'art , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Søren Bro Pold, Noves maneres d’amagar-se: cap al realisme de la metainterfície , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Sara Calvete-Lorenzo, Andrés Rozados-Lorenzo, Rocío del Pilar Sosa-Fernández, Imagined reality, the liquid, dystopia, and virtuality in science fiction cinema: Don’t Worry Darling, a case study , Artnodes: Núm. 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Johanna Caplliure, Relats d’anticipació que auguren mons possibles , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Clara Boj, Diego Díaz, Hybrid Playground: integració d'eines i estratègies dels videojocs als parcs infantils , Artnodes: Núm. 8: (Desembre 2008). NODE 8. Ubiqüitat (coord.: Gemma San Cornelio)
- Domingo Sánchez-Mesa Martínez, Jordi Alberich, Nieves Rosendo, Introducció: narratives transmèdia , Artnodes: Núm. 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Jordi Sánchez-Navarro, Mobilitats, estètica de frontera i arqueologia prospectiva en la ciència-ficció cosmopolita de Miguel Llansó: "Crumbs" i "Jesus Shows You the Way to the Highway" com anarxius , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- José Luis Arroyo Barrigüete, La transformació de la ciència ficció: una anàlisi quantitativa del patró emocional en els premis Hugo , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Wolfgang Ernst, Arqueologia dels mitjans radical (la seva epistemologia, la seva estètica i alguns estudis de casos) , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Mª Ángeles Grande Rosales, María José Sánchez Montes, Possibilitats d'un teatre transmèdia , Artnodes: Núm. 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.