Art i educació: la necessitat d'una trobada incòmoda entre esferes que s'interroguen
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest número d'Artnodes està dedicat a les relacions entre art i educació, deixant deliberadament oberta la definició de l'espai que connecta ambdós termes, atès que en el moment actual aquest es configura de maneres molt diferents. Qüestionant definitivament la idea que l'educació és un vehicle per transmetre continguts culturals o, dit d'una altra manera, un àmbit reproductiu d'una altra esfera que si fos productiva, art i educació s'hibridarien propiciant tot tipus de trobades en què cap és instrumental per a l'altre, sinó que generen formes imprevisibles i inseparables de creació i d'aprenentatge.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Aida Sánchez de Serdio, Assessora d'Educació i Públics del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía de Madrid i de la Universitat Oberta de Catalunya
Public and Education Advisor at the Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Madrid and at the UOCArticles similars
- Marina Garcés, Imaginació crítica , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Cristina Garde, David Vidal Castell, El temps circular: noves maneres de narrar l’experiència. La dramatúrgia acumulativa de La Conquesta del Pol Sud , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- José Manuel Corona-Rodríguez, Cultura de la participació cívica: mobilització transmèdia i hacktivisme en comunitats de pràctica (casos de fans i makers) , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Víctor Murillo Lígorred, Agència, imatges i índex en les fotopintures de Gerhard Richter: els quadres com a artefactes visuals , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Elena Martín-Serra, Fátima Gigirey, Luis Palma-Martos, Una aproximació a Viridiana (1961) des de l’enfocament econòmic , Artnodes: Núm. 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Franziska Aigner, Katja Čičigoj, Sobre la diferència que marca la diferència i com hi ha coses que arriben a ser rellevants i altres que no. L’agència i la subjectivitat política en el nou materialisme feminista de Karen Barad , Artnodes: Núm. 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.