Creació de so per part de criatures de realitat virtual
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Són criatures que ens senten i se senten les unes a les altres. Disposen de micròfons. Tenen cossos gràfics que poden moure i que emeten so movent els seus cossos de la mateixa manera que ho fan els animals. Aquestes criatures ens senten i se senten les unes a les altres i tenen una vida d'uns tres minuts, temps en què prenen informació del seu entorn acústic i intenten modelar-la i miren de descobrir què passarà. Per tant, comencen en blanc i van creant models conjuntament basant-se en el que ja hi ha a la colònia. Llavors, un cop han acumulat prou informació, comencen a tocar-ho i, cap al final, hi incorporen nou material molt lentament. De manera que, de vegades, sentireu fragments sencers transportats d'una criatura a una altra i a una altra. De vegades serà una crida i resposta; de vegades serà molt clar, altres vegades fallarà lleugerament. Així, doncs, aquestes criatures són complicades, però tenen prou intel·ligència per a crear expectatives molt simples sobre com funciona el món. Tenen idees molt simples sobre l'avorriment i les coses a les quals haurien de parar atenció.
Marc Downie treballa en instal·lació interactiva, música interactiva, aprenentatge automàtic i infografia. Va estudiar Ciències Naturals i Física a Cambridge i art multimèdia al MIT i al Media Lab del MIT.
Entrevistat per Pau Waelder (codirector d'Artactiva), a Ars Electronica 2003
Vull veure el vídeo de l'entrevista [YouTube - 1 min]
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles similars
- Eugene Thacker, Criptobiologies , Artnodes: Núm. 6: (Novembre 2006). NODE 6. Organicitats (coord.: Pau Alsina)
- Joan Soler-Adillon, El material intangible de l'art interactiu: agència, comportament i emergència , Artnodes: Núm. 16: (Novembre 2015). NODE 16. Art Matters II (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Eduardo Kac, L'art transgènic , Artnodes: Núm. 1 (2002): NODE 1. Art, ciència i tecnologia
- Pedro Luengo, Javier Luengo, Fotogrametria i anàlisi lumínica. Interaccions en l’estudi de l’arquitectura barroca , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Alicia de Manuel Lozano, Objecte patològic / objecte panòptic. Disseny per a la transparència i optimització en dispositius portables , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Raquel Paricio, Juan Manuel Moreno, POEtic-cubes: atenció i emergència. Maquinari bioinspirat per a instal·lacions artístiques , Artnodes: Núm. 9: (Desembre 2009). NODE 9. Complexitat (coord.: Pau Alsina, Josep Perelló)
- Mari Nieves Vergara, La interferència calidoscòpica i el projecte de la doble escletxa: el pensament de Borges, el comportament quàntic i la teoria del multivers , Artnodes: Núm. 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Marie-Laure Ryan, Narratologia transmèdia i transmedia storytelling , Artnodes: Núm. 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Alberto Porta-Pérez, Escapar de la pèrdua. Dilemes morals al voltant de la família a Life is Strange 2 , Artnodes: Núm. 30
- Kepa Landa, El projecte "Escrivint en l'aire" , Artnodes: Núm. 1 (2002): NODE 1. Art, ciència i tecnologia
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.