El debilitament dels mitjans
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La distinció entre els termes medium i media que proposa l'obra de Marshall McLuhan es pren com a punt de partida per a desenvolupar una teoria materialista dels mitjans. Es considera que els media són «tècniques culturals» debilitades per les contingències materials del medium, que constitueix un canal indiferent per al contingut simbòlic. Aquest procés de debilitament revela que el medium és una matèria afectiva i influent. El potencial afectiu i el ressorgiment ocasional del medium com a substrat material s'explora en l'obra de tres artistes: Will Schrimshaw, Martin Howse i Jonathan Kemp.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
William Christopher Schrimshaw, Independent
Will Schrimshaw is an artist, researcher and drummer. Working with sound amidst a larger vibrational continuum, his work is broadly concerned with the subliminal influence of backgrounds and the imperceptible determinants of space and place. In 2011 he completed a PhD in Philosophy and Architecture at Newcastle University, focusing upon ideas of acoustic space and auditory influence within architectural and artistic practice. He teaches courses on sonic interaction and sound design and has completed a number of residencies, solo and group exhibitions, performances and workshops throughout Europe.Articles similars
- Benoît Turquety, Color-moviment: moments en una epistemologia de temps profund dels mitjans , Artnodes: No 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Marcelino García, Nous mites i ciència-ficció. Pensant l'objecte tecnològic des de l'art , Artnodes: No 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Anna Dot, L’arqueologia dels mitjans i la traducció en la pràctica artística: El projecte Nefertiti Hack, de Nora Al-Badri i Jan Nikolai Nelles , Artnodes: No 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell, Art Matters: reconfigurant les relacions entre l'art i la seva materialitat , Artnodes: No 15: (Juny 2015). NODE 15. Art Matters I (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell)
- Gerard Vilar, Progrés cognitiu en la investigació artística , Artnodes: No 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Johanna Caplliure, Relats d’anticipació que auguren mons possibles , Artnodes: No 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Santiago Ortiz, Narrativa, vida, art i codi , Artnodes: No 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Rosa Berbel, Cos fantasmal, naturalesa ferida: potències utòpiques en les Siluetas d’Ana Mendieta , Artnodes: No 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Michele Emmer, La perfecció visible: matemàtica i art , Artnodes: No 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Inke Arns, El codi com a acte de parla performatiu , Artnodes: No 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
<< < 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.