Declaració del node de materiologia i variantologia: invitació al diàleg
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
El propòsit d’aquest número especial és dialogar al voltant dels conceptes de materiologia i variantologia dels mitjans, les arts, la ciència i la tecnologia. Els editors convidats d'aquest node són Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang.
Paraules clau:
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Siegfried Zielinski, Daniel Irrgang, 2024
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Siegfried Zielinski, Acadèmia de les Arts de Berlín
Professor emèrit de teoria dels mitjans a la Universitat de les Arts de Berlín, professor de la càtedra Michel Foucault d’arqueologia i tecnocultura dels mitjans de comunicació a l’European Graduate School (EGS) i professor visitant a la Universitat Tongji de Xangai. Va ser rector fundador (1994-2000) de Acadèmia d’Art i Mitjans de Colònia, director de l’Arxiu Vilém Flusser (1998-2016) i rector de la Universitat d’Art i Disseny de Karlsruhe (2016–2018). Zielinski ha publicat àmpliament sobre l’arqueologia i la variantologia de les arts i els mitjans de comunicació. En col·laboració amb Peter Weibel, responsable de la ZKM Karlsruhe, també va treballar com a comissari d’exposicions com «Allah’s Automata» o «Ramon Llull». Juntament amb el músic i compositor FM Einheit, ha produït recentment peces sonores criticopoètiques per a MusicAeterna i emissores de ràdio alemanyes. Zielinski és elegit membre de l’Acadèmia de les Arts de Berlín i de l’Acadèmia de Ciències i Arts de Rin del Nord-Westfàlia.
Daniel Irrgang, Universitat de Copenhaguen
Investigador postdoctoral Marie Skłodowska-Curie en el Departament d’Arts i Estudis Culturals de la Universitat de Copenhaguen (IKK) i investigador associat a l’Institut Weizenbaum de Berlín. En el Centre Art as Forum de l’IKK, la seva recerca actual se centra en el concepte d’«exposició de pensament» (Thought Exhibition, Bruno Latour). Bruno Latour). Té un doctorat en estudis de mitjans sobre diagrames i teories de la ment expandida/corporitzada, i és autor i editor de nombrosos llibres sobre història i teoria dels mitjans, la cultura i les arts.
Referències
No references
Articles similars
- Claudia Arozqueta, Llum polisèmica: la llum com a element contradictori en l'obra de Rafael Lozano-Hemmer , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Noelia Quintero, La pantalla al carrer: convergència i coincidències agòniques entre el grafit i els objectes dels nous mitjans audiovisuals , Artnodes: Núm. 7: (Desembre 2007). NODE 7. Jugabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Jan Distelmeyer, De l’objecte al procés. Interfície política d’informatització en xarxa , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Mikel Otxoteko, Els jocs digitals més enllà de les lògiques disciplinàries i de vigilància , Artnodes: Núm. 30
- Slavko Kacunko, Immediació , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Mike Stubbs, El món no és més que una ceba grossa (en forma d'arxiu) , Artnodes: Núm. 10: (Novembre 2010). NODE 10. Arxius (coord.: Rosina Gómez-Baeza, Pau Alsina)
- Shaila García Catalán, Aarón Rodríguez Serrano, Marta Martín Núñez, Aprendre de la caiguda, fer amb l’esquinçament: paradoxes de la melancolia lúdica a «Gris» , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Attila Márton, El caràcter transfigurable dels objectes digitals , Artnodes: Núm. 10: (Novembre 2010). NODE 10. Arxius (coord.: Rosina Gómez-Baeza, Pau Alsina)
- Gemma San Cornelio, Node "Locative media i pràctica artística: exploracions sobre el terreny" , Artnodes: Núm. 8: (Desembre 2008). NODE 8. Ubiqüitat (coord.: Gemma San Cornelio)
- Angus Forbes, IA creativa: de la mímica expressiva a la recerca crítica , Artnodes: Núm. 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
<< < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.