Invocant els fantasmes de l’AnArxiu

Main Article Content

Tin Wilke

Memorial Matter és un projecte de recerca artística que mostra la sòlida condició material de la nostra cultura digital, que es basa en mil·lennis de capes de temps profund, que contenen l’escriptura de la vida terrestre. És la base geològica en la qual està inscrit l’arxiu de la nostra memòria col·lectiva, des de tecnologies de dades antigues fins a modernes. En el context de la Human-Machine Fellowship 2023 a l’Acadèmia de les Arts de Berlín, aquesta recerca combina pel·lícula analògica i tecnologia digital, utilitzant un arxiu trobat de pel·lícula de 16 mm de l’època de la Guerra Freda. Les imatges de les pel·lícules revelen l’ús de la tecnologia industrial per a extreure recursos naturals a través de la mineria i l’automatització com una visió i objectiu de progrés. Utilitzant xarxes neuronals artificials i biomaterials, els imaginaris progressius del segle XX van ser interpretats per una IA i transformats en escultures 3D a partir de restes de l’era del carboni.

Paraules clau:

AnArxiu, especulació, recerca artística, xarxes neuronals, arxiu fílmic, 3D

Article Details

Com citar
Wilke, Tin. “Invocant els fantasmes de l’AnArxiu”. Artnodes, no. 34, pp. 1-6, doi:10.7238/artnodes.v0i34.424661.
Biografia de l'autor/a

Tin Wilke, artiste i cineaste

Tin Wilke és une artiste i cineaste indisciplinarie de l’est de Berlín que explora la construcció de la memòria col·lectiva, la política de l’arxivat, les pràctiques dissidents i les narratives especulatives. Treballant principalment col·laborativament en la intersecció dels nous mitjans digitals, el material orgànic i metratge trobat en instal·lacions, reunions, trobades i pel·lícules experimentals, la pràctica híbrida de Wilke qüestiona les maneres de producció binaries i explotadores dins de les estructures patriarcals. La formació de Wilke està molt influenciada pel pensament i la pràctica del sud, on Wilke va estudiar el postgrau Teatre amb nous mitjans i interactivitat en la Universitat Nacional de les Arts (UNA) a Buenos Aires. A Berlín, es va graduar en Art i Mitjans a la Universitat de les Arts de Berlín (UdK). Wilke forma part del col·lectiu d’actuació queer CC_Lab i és membre del consell de les associacions per al canvi social-ecològic (VSOW e.V.), els mitjans mòbils e.V., així com membre de l’Associació d’Art dels Mitjans de Mkv Berlin (medienkunst e.V.).

Referències

Bennet, Jane. Vibrant Matter: A Political Ecology of Things. Durham, NC: Duke University Press, 2010. DOI: https://doi.org/10.2307/j.ctv111jh6w

Cvetkovich, Ann. An Archive of Feelings: Trauma, Sexuality, and Lesbian Public Cultures. Durham, NC: Duke University Press, 2003. DOI: https://doi.org/10.2307/j.ctv113139r

Colectivo Electrobiota. “Tejiendo colectividades multiespecie”. In: Nadía Cortez (ed.). REESCRITURAS TECNOLÓGICAS. Imaginar otros territorios. (National Autonomous University of Mexico (UNAM), 2022): 95-110.

Haraway, Donna J. Staying with the Trouble: Making Kin in the Chthulucene. Experimental Futures. Durham, NC: Duke University Press, 2016. DOI: https://doi.org/10.1215/9780822373780

Haraway, Donna J. “Situated Knowledges: The Science Question in Feminism and the Privilege of Partial Perspective”. Feminist Studies, vol. 14, no. 3 (1988, Autumn), 575-599. DOI: https://doi.org/10.2307/3178066

Munguía, Gabo.“SEÑALES DE ULTRAMAR: INMERSIONES AL FONDO DEL MAR”. “Eterno Retorno” Toda la Teoría del Universo (TTU) (2023): 28-47.

Tsing, Anna Lowenhaupt, Nils Bubandt, Elaine Gan and Heather Anne Swanson (eds.). Arts of Living on a Damaged Planet. Minneapolis, MN: University of Minnesota Press, 2017.

Yıldırım, Umut. “War-torn Ecologies: Human and More-than-Human Intersections of Ethnography and the Arts”. In: Umut Yıldırım (ed.). War-torn Ecologies, An-Archic Fragments: Reflections from the Middle East. Cultural Inquiry, no. 27, (2023): 1-25. Berlin: ICI Berlin Press. DOI: https://doi.org/10.37050/ci-27_1

Zielinski, Siegfried. “AnArcheology for AnArchives: “Why Do We Need—Especially for the Arts—A Complementary Concept to the Archive?”. Journal of Contemporary Archaeology, vol. 2, no. 1, (2015): 1-147. DOI: https://doi.org/10.1558/jca.v2i1.27144

Zielinski, Siegfried. Prospective Archaeologies – Traveling through Deep Time of the Media – From the Past into the Future. Beijing University (School of Fine Arts) Media Archaeologies conference (2019, December 2-3).

Related links

Exhibition “Broken Machines and Wild Imaginaries” as part of the AI Anarchies program at Academy of the Arts Berlin (02-06-2023 to 09-07-2023): https://aianarchies.net/broken-machines-and-wild-imaginings

E-Werk Luckenwalde artist-in-residence-program: https://www.kunststrom.com/laura-fong-prosper-tin-wilke-de.html

Articles similars

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.