De quin món véns? Aprenent de les arrels transmèdia de netprov
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article explora una sèrie de projectes de netprov, una forma d'art híbrida que utilitza tecnologies disponibles en les combinacions transmèdia com a suport per a jocs de rol improvisats i per a crear narratives fictícies en temps real. A partir de la implementació d'una Experiència Air-B-N-Em, presentem els resultats del nostre objectiu d'usar trucs provats en el temps partint de la tradició literària, teatral i lúdica i d'altres tradicions creatives. L'objectiu de la nostra recerca és, per tant, rebutjar la divisió de la tradició creativa en compartiments que es produeix fins i tot a nivell individual.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Rob Wittig, Professor associat de Disseny Gràfic Universitat de Minnesota Duluth
La formació de Rob Wittig parteix d'una combinació de disseny gràfic, literatura i cultura digital. A principis dels anys vuitanta, va ser cofundador del llegendari butlletí electrònic IN.S.OMNIA juntament amb el grup artístic i literari surrealista Invisible Seattle. IN.S.OMNIA, que va ser un dels primers projectes artístics en línia de l'era digital. El 1989 va rebre una beca Fulbright per a estudiar l'escriptura i el disseny gràfic de la literatura digital juntament amb el filòsof francès Jacques Derrida a París. El seu llibre basat en aquest treball, titulat Invisible Rendezvous, es va publicar l'any 1995. Paral·lelament als seus projectes creatius, va treballar durant quinze anys en les principals empreses editores i gràfiques de Chicago. El 2008, el seu projecte web Fall of the Site of Marsha es va situar entre els primers treballs de literatura digital arxivats a la Biblioteca del Congrés dels EUA. Actualment desenvolupa projectes de ficció col·laborativa d'alt disseny en un format denominat netprov (de networked improv literature o literatura improvisada en xarxa). Té un màster en Cultura Digital per la Universitat de Bergen, Noruega (2011).
Articles similars
- Salomé Cuesta Valera, Paula Fernández Valdés, Salvador Muñoz Viñas, NFT i art digital: noves possibilitats per al consum, la difusió i la preservació de les obres d’art contemporani , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Ezequiel Soriano, Hiperpublicación 100/24. Dos workshops performatius per a la recerca en la creativitat vernacla d’internet , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Pau Alsina, Art i innovació cultural en la societat xarxa , Artnodes: Núm. 8: (Desembre 2008). NODE 8. Ubiqüitat (coord.: Gemma San Cornelio)
- Philip Galanter, Entre dos focs: l'art-ciència i la guerra entre ciència i humanitats , Artnodes: Núm. 11: (Novembre 2011). NODE 11. Discursos híbrids (coord.: Pau Alsina)
- Ana Rodriguez Granell, Editorial: L’impacte de la tecnologia sobre algunes qüestions historiogràfiques , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- María Alejandra Crescentino, Videoart al Con Sud. Festivals, arxius i remediació del passat analògic , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Edward Shanken, New media, art-ciència i art contemporani: cap a un discurs híbrid? , Artnodes: Núm. 11: (Novembre 2011). NODE 11. Discursos híbrids (coord.: Pau Alsina)
- Pau Alsina, Sobre art i informàtica: introducció a l'art digital , Artnodes: Núm. 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Nuria Peist, Les obres d'art, les persones i els materials. Una anàlisi fenomenològica i sistèmica de l'art actual , Artnodes: Núm. 15: (Juny 2015). NODE 15. Art Matters I (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell)
- Andreas Broeckmann, Repercussions del codi i el programari en la nostra vida diària , Artnodes: Núm. 5: (Setembre 2006). NODE 5. Entrevistes (coord.: Pau Alsina, Pau Waelder)
<< < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.